Fintech-bolag med nya ambitioner – Arvato blir Riverty
Hem NYHETER Fintech-bolag med nya ambitioner – Arvato byter namn till Riverty

Fintech-bolag med nya ambitioner – Arvato byter namn till Riverty

Publicerat av: Redaktionen

Arvato Financial Solutions, som ingår i Bertelsmannskoncernen, byter idag namn och inriktning under det nya varumärket Riverty.

Riverty ersätter varumärket Arvato Financial Solutions samt alla undervarumärken som Paigo, AfterPay och AQOUNT och kommer utveckla de sömlösa, flexibla och smarta finansiella tjänsterna som tidigare fanns under Arvato Financial Solutions.

Genom att verka under ett enda varumärke säkerställer företaget en mer konsekvent tjänsteportfölj på marknaden som innebär att Riverty kommer kunna erbjuda kunder och konsumenter skräddarsydda lösningar i hela den finansiella värdekedjan. Riverty kommer alltså stödja individer, företag och samhällen med lättåtkomliga betalningstjänster med potential att ha komplett ansvar under hela transaktionskedjan.

  • Efter årtionden av erfarenhet inom olika branscher och sektorer är dagens lansering en milstolpe. För första gången i vår historia har vi samlat våra tjänster under ett enhetligt varumärke. Att byta varumärke till Riverty är det kanske mest visuella steget i vår pågående omvandling i ambitionen att bli ett FinTech-bolag som sätter människan i fokus, säger Jan Altersten, CEO för Riverty.
Fintech-bolag med nya ambitioner – Arvato blir Riverty

Jan Altersten.

Med skräddarsydda verktyg ger Rivertys tjänster konsumenterna en transparent överblick av sin ekonomi. Det blir enklare att göra hållbara inköp för individer och de kan själva fatta förståndigare köpbeslut korrelerat till budget och behov. På detta sätt är visionen att Riverty hjälper kunder mer holistisk än själva betalningen. Tillsammans med kunder, partners och konsumenter ska Riverty skapa nästa generations finansiella tjänster. Dessa omfattar konsumenttjänster i samband med snabbare, enklare betalningar, transaktionsbaserad konsumentfinansiering, finansiell transparens samt skuldåtervinning.

Riverty är ett varumärke med starka ambitioner i framtiden. Vi vill driva innovation genom finansiell teknik, data och processoptimering för att främja tillväxt och bidra positivt till en hållbar ekonomi för både säljare och köpare. Vårt mål är att främja handeln samtidigt som vi inkluderar slutkunden i den finansiella processen och bidrar till en transparent och fri affärs- och privatekonomi, avslutar Jan Altersten.

Varumärket Riverty – en kombination av ”river” och ”liberty” – symboliserar ett naturligt finansiellt flöde som ska vägleda företag och konsument genom vardagens finansiella utmaningar. De fyra varumärkesvärdena: förtroende, inkluderande, medvetenhet och finansiell hållbarhet återspeglar Rivertys marknadserbjudande och framtida ambitioner.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>