Eidar har byggt om Bobutiken på Eidar Center och samtidigt infört ett nytt fastighetssystem för att effektivare kunna ta hand om hyresgästernas olika ärenden.
Båda åtgärderna ska bidra till att förbättra servicen mot kund och är viktiga steg i att införa Eidars nya kundservice ”En väg in”.
Den 11-18 november har Eidar Center varit stängt medan Eidar byggt om Bobutiken för att ge kunderna den bästa möjliga servicen på plats. Eidar har samtidigt infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering för att förbättra kundernas upplevelse på Mina sidor. Samtidigt bygger Eidar också upp den interna organisationen för bolagets nya kundservice som går under namnet ”En väg in” och lanseras i vinter. Syftet med ”En väg in” är att underlätta för hyresgästerna att få hjälp med sina ärenden och svar på sina frågor.
Redan idag, den 18 november, kan kunderna logga in och göra ärenden på Eidars nya Mina sidor. Från och med måndag den 21 november har Eidar återigen öppet enligt ordinarie telefon- och besökstider.
– Vi tror och hoppas att våra kunder ska uppleva en ordentligt förbättrad service när vi öppnar upp vår nya Bobutik, förbättrar Mina sidor och så småningom inför ”En väg in”, säger Evelina Prins, avdelningschef Kundservice.
Bättre boupplevelse med förbättrad service
Service har alltid varit ett prioriterat område där Eidar har gjort och fortsatt gör stora satsningar på förbättringar. Resultatet av hyresgästundersökningen 2022 visar att satsningen på den nya kundservicen ”En väg in” ligger helt i linje med vad hyresgästerna efterfrågar.
– Vi strävar efter att vara hyresvärden som ger sina hyresgäster den bästa boupplevelsen. I det arbetet är kundservice en av de viktigaste frågorna. I vår senaste hyresgästundersökning ser vi att resultatet för våra kunders boupplevelse har förbättrats. Det arbete vi gör nu gör vi för att förbättra boupplevelsen ytterligare, säger Urban Blom, Vd på Eidar.
3 mål med ”En väg in”
1.Effektivare hantering av ärenden
Eidar har nu infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering. Det ska hjälpa personalen att hålla koll på alla ärenden och få bättre kontroll över till exempel alla aktuella felanmälningar. Även kunderna kommer lättare kunna följa vad som händer med deras ärenden via nya Mina sidor.
2.Lättare att få svar på frågor
När ”En väg in” införs i vinter kommer Eidars telefon- och öppettider att justeras och utökas. Hyresgästerna ska kunna ställa alla möjliga frågor kring sitt boende vid ett och samma tillfälle. Tidigare har Eidar haft olika telefontider för till exempel frågor angående, besiktning, felanmälan eller störningsanmälan. När ”En väg in” lanserats i vinter kommer de kunna få hjälp med alla dessa frågor under ett och samma telefonsamtal eller besök.
3.Bättre återkoppling
Om personalen inte kan ge kunden ett fullständigt svar på sina frågor med en gång så kommer frågan skickas vidare till rätt person som kontaktar kunden snarast möjligt med ett svar.