Jonas Breding tar över rollen som chef för den skandinaviska marknaden hos den globalt ledande betalningstjänsten PayPal.
Jonas kommer senast från rollen som försäljningschef på PayPal och har dessförinnan en bakgrund som försäljningschef på marknadsföringsappen Wrapp och som managementkonsult.
”Mitt uppdrag är enkelt”, säger Jonas Breding. ”Vi ska möjliggöra för skandinaviska e-handlare att nå nya konsumenter inhemskt och globalt. Just nu växer e-handeln ungefär dubbelt så snabbt globalt som den gör i Skandinavien, så potentialen för en lyckad utlandsexpansion har aldrig varit större. Självklart kommer vi också fortsätta att möjliggöra för skandinaviska konsumenter att handla tryggt, snabbt och säkert online.”
Förra året lanserades PayPal bland annat hos SAS, LEGO, H&M och IKEA, skandinaviska e-handlare med en global närvaro. PayPal har omkring tre miljoner användare i Sverige, Norge, Danmark och Island och en av Jonas Bredings uppgifter blir att möta de nya utmaningar som presenteras på den skandinaviska marknaden.
”Den globala betalningsindustrin står inför massiva förändringar drivna av snabbare utveckling, många startup-bolag inom finansiella tjänster, förändrade konsumentbeteenden samt tuffare regler och lagar att förhålla sig till. Här är vi väl positionerade på samtliga områden så jag ser ljust på framtiden”, säger Jonas Breding.