Succétjänsten CarPay är nominerad till det prestigefulla Svenska Designpriset i kategorin ”Identitet – digital”.
Den innovativa tjänsten flyttar Volvokortet in i mobilen och är framtagen av HiQ tillsammans med Volvofinans Bank. HiQ är också nominerat för HiQ Magazine i kategorin ”Redaktionellt – Kundtidning – print”.
Vid lanseringen i april satte Volvofinans målet att ha 120 000 användare vid årets slut.
– Den siffran är redan passerad. Och enligt en undersökning skulle över 97 procent av användarna rekommendera tjänsten till en vän. Vi är mycket stolta över responsen och över att tjänsten nu också nominerats till Designpriset, fortsätter Lindstén.
Glädjande är att HiQ också nomineras för årets HiQ Magazine – HiQs tidning som 2015 vann guld i just Designpriset, då i kombination med HiQs årsredovisning.
– På samma sätt som vi alltid vill ligga i framkant med de lösningar vi tar fram med våra kunder, så är vi aldrig rädda för att utmana och tänka annorlunda i vår kommunikation. HiQ Magazine är ingen regelrätt kundtidning – det är helt enkelt HiQ, och vår fjärde raka nominering visar att vi fortsätter pusha gränserna. Jag vill rikta ett stort grattis till teamet som ligger bakom, både här på HiQ och på Kärnhuset, säger Jenny Normark Sperens, Marknads- och Informationschef på HiQ.