WaterCircles har sedan starten 2010 tillhandahållit försäkringar och försäkringsrådgivning åt tiotusentals kunder i både Sverige och Norge.
Idag har WaterCircles närmare 40 000 kunder i Sverige och strävar efter att erbjuda personlig service i varje enskilt möte.
Till skillnad från många andra försäkringsbolag väljer WaterCircles att inte digitalisera sina kundkontakter.
Sedan starten har WaterCircles strävat efter att alltid ha kunden i fokus. Studier [1] visar att 84 procent av de som kontaktar en kundtjänst har som mål att tala med en person och att inslag av empati blir allt mer avgörande. Det är något som WaterCircles har tagit fasta på i sina kundkontakter. Försäkringsbolaget har medvetet frångått många och krångliga knappval i de fall där kunden ringer in och har som regel att kunden alltid ska få ett svar inom 20 sekunder. Utöver snabb och personlig kundservice erbjuder WaterCircles även direktnummer till rådgivarna, vilket gör att kunderna kan sköta dialogen med en och samma rådgivare genom hela ärendet.
– Vi har sett att allt fler bolag digitaliserar sin kundtjänst utan att tänka på kundens bästa, därför beslutade vi oss tidigt för att inte digitalisera vår kundservice. Vi erbjuder alltid personlig rådgivning oavsett vad det är för ärende och ser till varje kund och dennes individuella behov för att hitta de allra bästa försäkringslösningarna, säger Sandra Fägerskiöld, Marknads- och kommunikationschef på WaterCircles.
Ett försäkringsbolag som skapar trygga kunder
WaterCircles erbjuder en mängd olika försäkringar, bland annat bil-, villa-, hem-, fritidshus-, husbils- och olycksfallsförsäkringar. I alla kundmöten strävar försäkringsbolaget efter att kunden ska känna den trygghet som WaterCircles anser att alla kunder förtjänar.
– Det känns särskilt viktigt att erbjuda personlig service när det handlar om försäkringar eftersom många uppfattar det som en komplicerad produkt och därför är i extra stort behov av mer personlig service. Vi på WaterCircles sätter oss alltid in i kundens situation och vill genuint hjälpa till, avslutar Sandra Fägerskiöld.