Swegaming AB, en ledande aktör på den svenska marknaden för förmedling av kreditkort, förvärvar konkurrenten och samarbetspartnern Kortio AB.
Kortio driver kreditkort- och låneförmedling på den svenska marknaden genom varumärket Kortio.se.
Kortio lanserades 2013 som Sveriges första kreditkortsförmedlare och har sedan dess hjälpt tusentals svenskar att hitta ett kreditkort som passar dem. Kortio har under åren synts mycket i media och jämför mer än 120 kort på den svenska marknaden.
“Detta är ytterligare en milstolpe för Swegaming och kommer göra att vi kan förse våra partners med ännu större volymer. Kortio passar perfekt in i vår portfölj av varumärken inom kreditkort bredvid vår flaggskeppsprodukt Kreditkort.com”, säger Andreas Johannesson på Swegaming.
Swegaming förväntas mer än dubbla sin volym till sina partners inom kreditkort under de kommande 6 månaderna drivet av förvärvet av Kortio AB.
“Vi sätter stort värde i det varumärke som Kortio byggt upp under åren och kommer att ta vidare och accelerera det goda arbete som gjorts på Kortio. Med Kortios tekniska plattform kan vi enkelt lansera nya varumärken och produkter”, fortsätter Andreas Johannesson.
Bland säljarna finns de tre grundarna samt NFT Ventures.
“Swegaming är en perfekt matchning som nya ägare av Kortio AB. Tillsammans kommer bolagen att täcka 90% av den digitala kortmarknaden vilket kommer möjliggöra utveckling av Kortios verksamhet och produktutbudet mot kunderna ytterligare”, säger Elin Emanuelsson tidigare VD och en av grundarna till Kortio.
Förvärvet av Kortio AB är Swegamings fjärde förvärv av förmedlare och affiliatebolag de senaste 12 månaderna.
“Förvärvet av Kortio går helt i linje med vår strategi att växa både organiskt och genom förvärv. Genom förvärv kan vi snabbare bidra med en större volym till våra nuvarande partners och på så sätt bygga långsiktiga och bra samarbeten”, avslutar Andreas Johannesson.