Rocket Fuel (NASDAQ: FUEL), en plattform för prediktiv marknadsföring, lanserar idag en ny lösning för att hantera skadlig kod i annonser, så kallad malvertising. Rocket Fuel använder sig av Google Cloud Visions API för att upptäcka och förhindra vissa typer av annonser. Detta gäller både olagliga annonser och annonser som används för att sprida virus och annan skadlig kod.
Genom att utgå från Google Cloud Vision API kan Rocket Fuel identifiera och stoppa annonser som avsiktligen länkas fel eller de som är infekterade med skadlig kod. Vidare används artificiell intelligens, big data, svartlistningar och flera andra metoder för att motverka skadlig kod i annonser.
– Att integrera teknologier så som Google Cloud Vision API i vår plattform gör att vi effektivt kan skydda annonsörer mot det virusattacker som är slår mot digitala annonskampanjer, säger Magnus Johansson, Nordenchef, Rocket Fuel.
Kunder som använder Rocket Fuels plattform för prediktiv marknadsföring kan ytterligare motverka spridningen av skadlig kod genom:
●Text Inspection: Genom att aktivera Google Translate för att automatiskt översätta till 104 främmande språk, upptäcks förbjudna produkter och ”click-bait”-reklam.
●Assisted Automation: Om reklam är fritt från skadlig kod så går analysen på millisekunder. Däremot om annons flaggas som ”misstänkt” så går den vidare analyseras det av en människa.