Framtida Audi F1-teamet och Revolut, den globala fintech-ledaren med över 60 miljoner kunder, meddelar att de går samman i ett historiskt avtal som innebär att Revolut blir samarbets- och titelpartner för teamet från och med starten av FIA Formula One Championship-säsongen 2026.
Partnerskapet förenar två premiumvarumärken med en gemensam ambition att utmana sammankomst och driva på innovation – både inom motorsport och global finans.
Det gemensamma målet för partnerskapet är att skapa nya sätt för fans att interagera med sporten under tävlingshelgerna, med unika upplevelser för en ny generation motorsportentusiaster och exklusiva förmåner för Revolut-kunder.
Som en del av avtalet kommer Revolut Business integreras fullt ut i lagets finansiella verksamhet. Fans kommer också kunna dra direkt nytta av Revolut, som tillhandahåller smidiga betalningslösningar för lagets merchandise, vilket möjliggör en förstklassig och intuitiv shoppingupplevelse.
– Detta är ett monumentalt partnerskap för Revolut och det framtida Audi F1-teamet. Vi närmar oss 100 miljoner kunder och vi kommer att ta med dem till Formel 1 med oförglömliga upplevelser vid en avgörande tidpunkt för sporten. Likt hur Revolut fortsätter att utmana status quo inom global finans, kommer det framtida Audi F1-teamet att göra detsamma inom motorsport. Med en gemensam vision, global ambition och en obeveklig strävan efter framsteg kommer partnerskapet att definiera vad som är möjligt inom Formel 1, säger Nik Storonsky, VD på Revolut.
Partnerskapet är ett viktigt steg för Revolut, som snabbt växer mot 100 miljoner kunder globalt. Under de senaste tolv månaderna har Revolut drivit på betydande innovationer inom sina kärnverksamheter finans och livsstil, samtidigt som företaget upplevt en rekordmässig global tillväxt och blivit Europas mest värdefulla privata teknikföretag.
– Med Revolut har vi hittat en sann partner som delar vår grundläggande filosofi om innovation och obeveklig ambition. Partnerskapet är mer än bara ett varumärkesmatchande samarbete; det är en strategisk allians som syftar till att utmana sammankomsterna inom motorsport. Från och med 2026 kommer Revoluts digitala lösningar driva viktiga delar av vår verksamhet och samtidigt omdefiniera hur fans och communities interagerar med vårt team – vilket ger en smidig och engagerande upplevelse både på och utanför banan, säger Jonathan Wheatley, teamchef för det framtida Audi F1-teamet.
– Audi går in i Formel 1 med en tydlig ambition: att använda plattformen som en tekniskt relevant och ekonomiskt hållbar investering i Audi-varumärkets framtid. Vi tror starkt på framgången för vårt projekt, som vi närmar oss med en realistisk inställning och en mentalitet som präglas av ständig förbättring. Med Revolut har vi hittat en partner som delar våra ambitioner och vår inställning. Formel 1 är en global scen som ger oss möjlighet att tillsammans nå nya målgrupper och väcka entusiasm för våra produkter, säger Gernot Döllner, VD för AUDI AG och styrelseordförande för Sauber Motorsport AG.
Med cirka 820 miljoner fans och 1,6 miljarder TV-tittare under 2024 är Formel 1 världens mest populära sportserie.