Personlig support från F-Secure hjälper till att skydda identiteter
Hem SÄKERHET ID PROTECTION från F-Secure hjälper till att skydda identiteter

ID PROTECTION från F-Secure hjälper till att skydda identiteter

Publicerat av: Redaktionen

Försäljning och olovlig spridning av personlig information online har skapat ett växande behov för produkter och tjänster som skyddar konsumenters identiteter.

F-Secures ID PROTECTION har nu utökats med dygnet runt-support kring identitetsstöld.

Förra året lanserade F-Secure en ID PROTECTION-produkt för att skydda personlig information och personliga konton. Produkten övervakar kundens personliga information online, vilket hjälper dem att snabbt reagera på risker att bli utsatt för identitetsstöld. Produkten hjälper också kunder att enkelt skapa unika, starka lösenord för olika tjänster. Nu kompletteras ID PROTECTION med en tjänst som erbjuder full support om kundens personuppgifter har varit inblandade i ett dataintrång eller har blivit utsatt för identitetsstöld.

Enligt en undersökning från F-Secure är konsumenterna allt mer medvetna om säkerhetsrisker online och så många som 78 % av de tillfrågade försöker minska delning av personlig information online. Respondenterna uttryckte också önskemål om att säkerhetsaktörer ska bidra med ytterligare hjälp kring olika säkerhetsutmaningar. Det finns en växande oro hos konsumenterna eftersom informationsläckor blir vanligare och hoten online blir mer komplexa. *

F-Secures säkerhetsprodukter har utvecklats från att skydda datorer och andra enheter i hemmet till att att hantera säkerhet online. När onlinetjänster som hanterar konsumentinformation attackeras, behövs nya sätt att identifiera hoten och att säkerställa att support är tillgänglig efteråt.

– Det förekom många olika dataintrång eller läckor varje dag under föregående kvartal. Utöver dessa skedde det säkerligen dataintrång som inte är kända. Med den nya supporttjänsten vill vi lösa ett kundproblem som uppstår när deras information omfattas av ett intrång eller när de helt plötsligt måste betala för en annan persons onlineköp, säger Antero Norkio, vice president, product management på F-Secure.

Personlig support från F-Secure hjälper till att skydda identiteterF-Secure ID PROTECTION varnar omedelbart om en användares personliga information har läckt ut online. Om detta händer kan kunden kontakta supporten som nu finns tillgänglig dygnet runt. Tjänsten erbjuder hjälp via telefon eller chatt med en personlig kontaktperson för aktuell rådgivning, juridisk hjälp och vägledning om praktiska arrangemang.

Supporten för identitetsstöld hjälper kunderna i följande situationer:

  • du får en varning om dataläckage
  • någon har kapat ditt användarkonto
  • någon använder din personliga information för att handla online
  • någon har tagit ett lån i ditt namn
  • du har råkat lämnat personlig information till någon du inte litar på t.ex. via telefon
  • du har tappat bort ditt pass, plånbok, körkort eller någon annan viktig handling

Hjälp vid identitetsstöld är tillgängligt för F-Secures partners och för F-Secure ID PROTECTION- och F-Secure TOTAL-kunder i Finland, Sverige, Norge och Danmark. Support tillhandahålls på lokalt språk och kontaktinformation för kunder finns på My F-Secure. Tjänsten kommer att utökas till andra länder i etapper.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy