Klarna har i 15 år jobbat för att göra onlineshopping smidigare och säkrare tillsammans med retailers och entreprenörer både i Sverige och runtom i världen.
Nu lanseras ‘Growth Council’, ett forum växande onlineretailers bjuds in att dela med sig av sina erfarenheter av att använda Klarna som växande bolag, samt få inspiration och verktyg att växa sin affär.
‘Growth Council’ kommer att pilotas på den svenska marknaden och därefter väntas andra marknader att följa.
‘Growth Council’ startas som ett steg i att ytterligare demonstrera Klarnas strävan efter att vara ett förstahandsval för växande företag och vara en partner som möjliggör att de uppnår som sin fulla potential.
“Vi är väldigt stolta över att 200 nya retailers väljer Klarna varje dag som sin partner. Vi har över 235 000 retailers i vårt nätverk och av dem är många just mindre företag som är i början på sin resa, med spännande nya idéer och perspektiv. På många sätt delar vi samma mål, vi vill alla fortsätta driva utvecklingen inom e-handeln för att ge konsumenter bästa möjliga upplevelse och service. Därför känns det helt rätt att lansera ‘Growth Council’, ett forum där vi får möjlighet att lära och inspireras av varandra”, säger Joakim Lundberg, Sverigechef på Klarna.
Varje ‘Growth Council’-möte kommer att kretsa kring ett tema och en framstående talare från Klarnas nätverk av retailers och partners bjuds in för att dela med sig av erfarenheter och tips, med avstamp i hur man växer sin affär. Utöver detta kommer deltagarna också uppmuntras att dela med sig av sina erfarenheter av Klarnas tjänster och hur de funkar för mindre företag.
“Vår snabba expansion vore inte möjlig utan löpande dialog med både handlare och konsumenter, det är en nyckelfaktor för att kunna möta efterfrågan och utvecklas. Med ‘Growth Council’ tar vi nu nästa steg vad gäller kontakten med våra handlare och bjuder in dem som våra rådgivare. Eftersom vi växer tillsammans så har det också varit viktigt att skapa en hub där man som entreprenör kan ställa frågor och få konkreta tips från andra som framgångsrikt gjort samma resa.”, säger Joakim Lundberg.
Första ‘Growth Council’ livestreamas från Klarnas huvudkontor i Stockholm tisdag den 13 oktober, kl 18-19. Efteråt sammanställs all feedback i en rapport som delas med Klarnas berörda produktteam och tas i beaktning vid produkt- och tjänsteutveckling. Premiärtalare är Daniel Djurdjevic, vd och medgrundare av Chimi Eyewear som på fyra år växt från start-upretailer till internationellt erkänt modevarumärke, släppt samarbete med H&M och öppnat flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm.
Klarna ‘Growth Council’ följer samma logik som Klarnas ‘Consumer Council’ vilket lanserades tidigare i år, där dialog och feedback placeras i kärnan av Klarnas affärsutveckling. Första ‘Consumer Council’ hölls i Stockholm och London under våren och inom kort kommer konceptet också introduceras på ytterligare marknader.
Är du intresserad av att delta i Klarnas första ‘Growth Council’? Anmäl dig här.