SAP lanserar nu tre helt nya lösningar för företag som vill kunna samla in kunddata och samtidigt uppfylla de nya GDPR-kraven.
Produkterna är tillgängliga i dag och kan användas separat eller som en paketlösning. Lanseringen är ett resultat av köpet av Gigya som gjordes för bara fyra månader sedan.
– Tidpunkten för att lansera dessa lösningar kunde inte vara bättre nu när GDPR står för dörren. Kombinationen av SAP Hybris och Gigyas lösningar gynnar alla kunder – men ännu viktigare är att det omvandlar ett myndighetskrav till en strategisk affärsfördel och gör det möjligt att bygga förtroendefulla kundrelationer, säger Peter Alvmo, affärsutvecklare på SAP Hybris.
Många varumärken kämpar med att skapa relationer med sina onlinekunder. Bristen på genomlysning och kontroll över hur personlig information används av företagen har minskat förtroendet för den digitala handeln. En nyligen lanserad undersökning från SAP Hybris visar tydligt att det största skälet till att konsumenter ratar ett varumärke är att de använder kundinformation utan godkännande.
Kraven har ökat i samband med EU:s lagstiftning General Data Protection Regulation (GDPR) som träder i kraft den 25 maj. Genom att integrera Gigyas verksamhet kan SAP erbjuda kunderna lösningar som hjälper dem att få kontroll över all information och skapa den transparens som konsumenterna vill ha.
Tre nya SAP Hybris-lösningar från Gigya:
· SAP Hybris Identity för säker kundinloggning på webbsidor, mobilappar och IoT-enheter.
· SAP Hybris Consent för att presentera och hantera godkännanden från kunden av hur information ska användas.
· SAP Hybris Profile för att sammanfoga all kundinformation från olika system till en tydlig bild av kunden och vilken information som är tillgänglig.