EVRY utökar samarbetet med Bank Norwegian och ingår ett 5-årigt avtal för leverans av kortrelaterade tjänster.
Avtalet som har ingåtts omfattar bland annat auktorisation och hantering av transaktioner samt reklamationshantering.
Avtalet har ett uppskattat värde på över NOK 100 miljoner under avtalsperioden, och omfattar alla nordiska länder med möjlighet för leverans till nya marknader där Bank Norwegian eventuellt etablerar sig.
“Avtalet med EVRY ger oss tillgång till robusta och kostnadseffektiva lösningar för hantering av bankens kreditkortstransaktioner. Vi lägger stor vikt vid förutsägbarhet och flexibilitet, samtidig som det är viktigt for Bank Norwegian att ha tillgång till nya innovativa betalningstjänster. Vårt mål som en heldigital bank är att tillhandahålla enkla och standardiserade produkter över internet. För att uppnå detta kommer banken använda den senaste teknologin som ger en högre grad av automatisering, bättre kundupplevelse och högre grad av självbetjäning i vår mobilapp”, säger CIO Merete Eikeseth Gillund i Bank Norwegian.
“Vi är glada för at Bank Norwegian har visat oss tillit och utökar sitt samarbete med EVRY. Vi kommer bidra till att göra korthanteringen enkel och effektiv och ge bankens kunder det senaste inom korttjänster och teknologi, vilket tryggar deras korttransaktioner. Det nya avtalet är viktigt för oss och visar at vi har konkurrenskraftiga lösningar som är väl anpassade till den nordiska och internationella marknaden”, säger Christer Jonsson, SVP Card i EVRY Financial Services.
Avtalet med Bank Norwegian utökar det nuvarande samarbetet, med helt nya tjänster inom kortauktorisation och hantering av transaktioner, där vi redan levererar marknadsledande tjänster inom transaktionsövervakning och personalisering av kreditkort.