Dustin lanserar ny tjänst – fungerar som en IT-avdelning för småföretagare
Hem NYHETER Dustin lanserar ny tjänst – fungerar som en IT-avdelning för småföretagare

Dustin lanserar ny tjänst – fungerar som en IT-avdelning för småföretagare

Publicerat av: Redaktionen

Nu lanserar Dustinsom är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna, en helt ny tjänst som ska göra IT-vardagen enklare för småföretagare.

Dustin lanserar ny tjänst – fungerar som en IT-avdelning för småföretagare

Rebecca Tallmark, EVP SMB Nordic, Dustin

Tjänsten, som går under namnet ”Easy Workplace”, är en paketlösning för småföretagare och består av en laptop, den vanligaste programvaran från Microsoft, användarsupport och expressutbyte om hårdvaran går sönder.

Det som är nytt och utmärkande för Easy Workplace är att tjänsten går att köpa helt digitalt direkt på webben av kunden själv, något som Dustin är ensamma om att erbjuda.

– Easy Workplace fungerar som en IT-avdelning för småföretagare och skapar en enklare IT-vardag för våra kunder. Förutom datorn innehåller tjänsten all grundläggande programvara från Microsoft och snabb support vid behov. Allt till en fast månadskostnad, säger Rebecca Tallmark, EVP SMB Nordic, Dustin.

En väsentlig skillnad mot att enbart leasa en dator och köpa ett Microsoft-abonnemang separat är den support och hantering av mjukvaran som ingår i paketlösningen. Att erbjuda tjänster som köps och hanteras online är en del av Dustins långsiktiga strategi.

– Vi vill göra det ännu smidigare för våra kunder inom småföretagarsegmentet. Med Easy Workplace slipper de lägga tid på installationer, hantera programvarulicenser, och oroa sig över extra kostnader. Vi hjälper kunden att komma igång snabbt med sin nya laptop. Tillsammans med de inbyggda säkerhetsfunktionerna i Microsoft 365 har kunderna också det skydd som krävs för att stoppa olika cyberattacker och all lagring sker säkert i molnet, säger Rebecca Tallmark.

Fakta Easy Workplace:

Vad?
Easy Workplace är en IT-tjänst i form av en paketlösning som ska förenkla IT-vardagen för småföretagare.

För vem? 
Tjänsten passar framförallt företag med mellan 2 och upp till 50 anställda.

Vad ingår?
Paketlösningen inkluderar laptop, användarsupport, expressutbyte om hårdvaran går sönder samt den vanligaste programvaran från Microsoft 365 såsom Office-paketet, Teams, Onedrive och Sharepoint. När perioden är över så återanvänds datorn säkert och miljövänligt. Kunden kan välja mellan ett tiotal utvalda och behovsanpassade laptop-modeller från HP, Dell, Lenovo, Apple och Microsoft.

Vad kostar tjänsten?
Kunden betalar en fast månadskostnad per användare för tjänsten. Månadsavgiften ligger på mellan 499 kronor och 799 kronor beroende på vilken laptop-modell kunden väljer.

Easy Workplace utvecklas kontinuerligt och lanseras i ett första steg i Sverige.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy