IT-Finans var vid BoxWorks 2018 som lanserade Box, idag flera förbättringar för sin plattform för molnbaserad innehållshantering, inklusive uppdateringar av Box Skills.
– företagets banbrytande ramverk för tillämpning av toppmodern teknik för artificiell intelligens i innehåll i Box – och presenterade nya uppgifter och automatiseringar för att främja omvandling i digital verksamhet.
“Digitala verksamheter drivs av data. Artificiell intelligens kan frigöra otroliga insikter, och vi bygger världens bästa ramverk i Box Skills för att sammanföra den intelligensen med företagsinnehåll”, säger Jeetu Patel, Chief Product Officer på Box. “Det kommer att ske fler förändringar i ECM (Enterprise Content Management) under de kommande fem åren än vad vi sett under de senaste tjugo åren totalt. Med intelligens och enkel men kraftfull automatisering för molnbaserad innehållshantering kommer Box att hjälpa våra kunder att bli mer datadrivna, lyhörda och flexibla.”
Uppdateringar av Box Skills ramverk
Under BoxWorks inledningsanförande idag meddelade Box att Box Skills Kit – som gör det möjligt för företagskunder, tredjepartsutvecklare och systemintegratörer att bygga egna AI-integrationer med Box för att förbättra företagsinnehåll – planeras att släppas i december 2018. Företaget presenterade även stöd för specialutbildade AI-modeller i Box Skills.
Box Skills Kit tillgängligt för allmänheten
Box Skills Kit är ett verktyg för utvecklare som gör att företagskunder, tredjepartsutvecklare och systemintegratörer kan skapa anpassade AI-integrationer med Box för att stärka företagsinnehåll med insikter. Verktyget finns nu i en privat betaversion och gör det enklare att integrera tredje parters AI-tjänster med Box och ger utvecklare möjlighet att integrera lämplig AI-tjänst med Box med minimal kod.
Box nämnde flera partner som deltar i betaprogrammet av Box Skills Kit, inklusive IBM, Deloitte, Robots & Pencils, Codelitt och AIM Consulting, och bygger specialanpassade AI-lösningar för att främja den digitala omvandlingen.
“Dagens företag hanterar mer data än någonsin tidigare, och majoriteten av dessa data finns i ostrukturerade format”, säger David Kenny, Senior Vice President, IBM Watson. “Med stöd av IBM Watson och IBM:s stora företagsexpertis arbetar vi med ledande företag som ATB Financial, H&R Block Canada och U.S. Legal Support för att skapa anpassade AI-lösningar som möjliggör digital omvandling i många olika branscher med Box Skills.”
Stöd för specialutbildade AI-modeller
Stödet för specialutbildade AI-modeller med Box Skills gör det enkelt för företag att tillämpa anpassade AI-modeller som skapats med tjänster som IBM Watson Studio, Azure Custom Vision, Google AutoML, eller AWS SageMaker, till sitt innehåll i Box via Box Skills Kit. Anpassad utbildning ger företag möjlighet att rikta in sig på specifika användningsområden för AI, som att identifiera och tagga bilder av egna varumärken eller produkter eller identifiera fraser som är specifika för verksamheten i ljudtranskriptioner. Stöd för specialutbildade AI-modeller är tillgängligt för alla företag som skapar anpassade färdigheter med Box Skills, och gör det möjligt för kunderna att använda valfri tjänst för anpassad utbildning.
Effektivisera samarbetet med Box Tasks and Automations
Box presenterade också uppdateringar för sin kärnverksamhet och sina automatiseringsfunktioner. De ger användarna möjlighet att skapa lätta, enkla utlösare för återkommande åtgärder som stärker det dagliga samarbetet. Till exempel kan en månatlig automatisering utlösas för att kopiera checklistan för bokslut och skicka en uppgift som någon ska utföra. Med Box Tasks and Automations kan team samarbeta enklare, bli smidigare och hålla uppgifter som enkla innehållsgranskningar och godkännanden på rätt spår.
Box Tasks ger innehållsgranskningar i ett steg och godkännanden direkt i filförhandsgranskningen i Box för att enkelt driva processerna framåt.
Box Tasks ger:
· Smidig integrering i Box samarbetsupplevelse: Uppgifter visas i aktivitetsströmmen där kommentarer och delningsaktiviteter visas, vilket ger en komplett och ansluten vy över relevant aktivitet och information.
· Insyn i processinformation: Information om vem som har godkänt, avvisat eller ännu inte har slutfört en uppgift visas till höger om en fil, så det är lätt att se förloppet och hålla teamet på rätt spår. Och till skillnad från de flesta godkännanden som sker verbalt, via e-post eller i andra inställningar, är godkännanden i Tasks möjliga att granska och spåra med godkännandehistorik som kan exporteras.
Med alla nya automatiseringar kan användare automatisera åtgärder och uppgifter i Box. Med ett nytt omarbetat bygge utan kod och en mängd “om” och “då” att välja mellan kan administratörer och användare skapa sina egna villkorade kombinationer för att effektivisera arbetet.
Med Box Automations är det enkelt att:
· Snabbt anpassa eller skapa repetitiva åtgärder: Skapa en automatisering med bara några få klick, länka samman flera steg i en enda automatisering eller utnyttja de förinstallerade exemplen för att skapa en automatisering på några sekunder.
· Stödja smidiga affärsprocesser. Eftersom automatiseringar kan stödja över 20 olika typer av indata och utdata kan användare nu automatisera nästan alla aktiviteter i Box. Åtgärder som uppstår i metadata, fil, mapp eller händelse vid en specifik tid ger nu användarna den flexibilitet de behöver för att stödja ständigt föränderliga processer.
Med nya uppdateringar av Box Tasks & Automations kan både interna och externa medarbetare vidta åtgärder direkt från filförhandsgranskningen, vilket gör att arbetet utförs snabbare och effektivare, samtidigt som fördelarna med säkerhet och efterlevnad i Box bibehålls.