Boneo lanserar ny version av Boneo.se samt uppdaterar sin grafiska profil och brand för att än starkare ta positionen på marknaden som utmanare och bostadsportalen för alla som ska köpa och sälja bostad nu.
Boneo, en av de ledande bostadsportalerna i Sverige, lanserar ny sajt och ny grafisk profil för att öka takten med att ta position som bostadsportalen för alla som ska köpa och sälja bostad nu.
Boneos uppdaterade sajt är byggd för att göra det så enkelt och effektivt som möjligt för aktiva köpare att hitta nya bostäder direkt när de kommer ut på marknaden, och för säljare att hitta så många budgivare till sin bostadsförsäljning som möjligt. Med den nya sajten blir det också än enklare för bostadsspekulanter att hitta bostäder som ännu inte kommit ut på den öppna marknaden och inte annonseras på exempelvis Hemnet.
Med den nya sajten släpps också en ny funktion, BoneoMatch™, där besökare kan skriva in uppgifter om sin bostad och få den matchad mot Boneos samlade register med över 500,000 potentiella köpare som går på visningar för liknande bostäder hos de ledande mäklarbolagen. På så vis får man en indikation på hur eftertraktad ens bostad är på marknaden och hur många potentiella budgivare bostaden har.
“Vi är väldigt glada över att nu lansera den nya versionen av Boneo.se och vår uppdaterade grafiska profil. Vi utmanar och tänker annorlunda jämfört med andra bostadsportaler, det är något vi vill tydliggöra med vår nya sajt och grafiska profil.
Vårt mål är att vara den självklara platsen för alla som ska köpa och sälja bostad nu, våra besökare har den högsta köpbenägenheten och vi arbetar med tjänster för att hitta skarpa spekulanter till alla bostäder på Boneo.
Så vi kan driva in riktiga budgivare och potentiella köpare till bostadsannonserna, inte bara trafik och besökare som surfar runt för skojs skull.”, säger Fredrik Engdahl, VD på Boneo.
Under året har flertalet nya mäklar- och nyproduktionsbolag anslutit sig till Boneos plattform, och planen är att fortsatt öka tillväxttakten med nya satsningar under året såsom marknadsföringskampanjer, rekryteringar och fortsatt utveckling av plattformen.
“Vi har just nu väldigt bra momentum i tillväxt vad gäller antal annonser, kunder och besökare. Efter lanseringen av den nya sajten kommer vi inom kort även släppa vår första mobilapp med några spännande och nya funktioner, samt göra en större marknadsföringskampanj för att öka kännedom om Boneo hos personer som ska köpa eller sälja bostad.
Vi växte med 80% i antal besökare 2021 jämfört med 2020, och har hittills växt med 50% under 2022. Målet är att växa med minst 100% och etablera oss som den självklara bostadssajten man alltid går till om man ska köpa eller sälja bostad”, avslutar Fredrik Engdahl, VD på Boneo.