Zimply blir integrationspartner till Xledger
Hem IT-FINANS TRENDERBETALNINGSLÖSNINGZimply blir integrationspartner till Xledger

Zimply blir integrationspartner till Xledger

Publicerat av: Redaktionen

Zimply introducerar nu en helt ny, banbrytande teknik för fakturascanning och kontering som förändrar hur företag hanterar sina leverantörsfakturor.

Genom partnerskapet med Xledger blir lösningen tillgänglig för alla deras kunder.

Bytet till Zimplys AI-scanning automatiserar hela flödet från mottagande till kontering och vidare till attestering.

AI-assistent som tar hand om hela fakturaflödet

Zimplys integration med Xledger gör leverantörsreskontran helt automatiserad. Kunderna i Xledger får nu möjlighet att ta del av nästa generations fakturascanning som extraherar data på en betydligt mer detaljerad nivå och med högre precision än traditionella lösningar. Varje kostnadsrad på fakturan bokförs automatiskt på korrekt konto utifrån företagets egen kontoplan, och hela flödet sker sömlöst i Xledger. Resultatet blir en mer effektiv process, högre noggrannhet och mindre manuell handpåläggning – vilket frigör tid för ekonomiavdelningen att fokusera på analys och affärsutveckling. Lösningen är redo att användas direkt, utan behov av nyutveckling eller långa implementationer. Ett företag som nu har tagit steget att implementera lösningen är Ess Group.

”Vi vill ge våra medarbetare verktyg som frigör tid och minskar repetitivt arbete. Med Zimplys integration i Xledger får vi en lösning som gör vardagen smidigare, samtidigt som vi kan lägga mer kraft på strategiska uppgifter och skapa verkligt värde för vår verksamhet”, säger Linda Lavi, Head of Financial Control på Ess Group.

Banbrytande fakturahantering– nu tillgänglig för Xledgers kunder
Zimply blir integrationspartner till Xledger

Xledger, ESS group och Zimply

Partnerskapet mellan Zimply och Xledger gör det möjligt för företag att automatisera leverantörsreskontran på ett mer intelligent och användarvänligt sätt.

“Vi är väldigt glada över samarbetet med Ess Group och Xledger. Genom vår integration kan företag enkelt automatisera hela sitt fakturaflöde direkt i Xledger, utan att behöva lägga tid på uppstart eller anpassning. Det frigör tid och resurser, så att medarbetarna kan fokusera på aktiviteter som driver verksamheten framåt”, säger Malin Blomberg, CEO på Zimply.

Från Xledgers perspektiv handlar det om att lyssna på kundernas prioriteringar.

”Vi ser en tydlig efterfrågan bland våra kunder på mer avancerad automation inom leverantörsreskontra. För att möta det behovet letade vi efter en scannerpartner som kunde erbjuda en lösning med både precision och enkelhet – och Zimply blev det självklara valet. Med deras teknik integrerad i Xledger kan vi nu hjälpa våra kunder att arbeta både smartare och mer effektivt”, säger Marie Löfgren, COO på Xledger.

Lansering och nästa steg

Lösningen lanseras den 23 september och blir då tillgänglig för Xledgers kunder.

Ess Group är ett exempel på hur fakturahanteringen kan effektiviseras direkt från start. Zimply och Xledger ser fram emot att fortsätta utveckla partnerskapet och hjälpa fler företag att frigöra tid, minska fel och skapa verkligt värde genom automatiserade ekonomilösningar.

Läs mer om integrationen och hur du aktiverar den här.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy