Walley växer med 25 % – passerar 6 miljoner kunder och stärker greppet i Norden
Hem FÖRETAGWalley växer med 25 % – passerar 6 miljoner kunder och stärker greppet i Norden

Walley växer med 25 % – passerar 6 miljoner kunder och stärker greppet i Norden

Publicerat av: Redaktionen

Med en tillväxt på över 25 procent i transaktionsvolym under första halvåret 2025 fortsätter Walley att växa snabbt i Norden.

Över 6 miljoner konsumenter använder nu bolagets tjänster – samtidigt som ett strategiskt förvärv av Verkkokauppa.com:s kreditstock i Finland och ett flöde av nya handlare stärker positionen ytterligare.

Walley rapporterar fortsatt stark utveckling i Norden. Under det första halvåret 2025 ökade bolagets transaktionsvolym med 25 % till 9,53 miljarder SEK, upp från 7,6 miljarder motsvarande period 2024.

Walley växer med 25 % – passerar 6 miljoner kunder och stärker greppet i Norden

David Lundqvist, vd på Walley

Under andra kvartalet 2025 uppgick tillväxten till 24 %, med en transaktionsvolym på 5,08 miljarder SEK. Juni blev kvartalets starkaste månad med över 1,7 miljarder SEK i transaktionsvolym – en ökning på 33 % jämfört med juni förra året.

Parallellt har Walley nått en ny milstolpe: över 6 miljoner aktiva konsumenter använder nu bolagets tjänster årligen – ett tydligt bevis på både skalbarheten och efterfrågan på Walleys flexibla betalningslösningar.

– Vår starka tillväxt visar att vi fortsätter skapa värde i varje del av betalupplevelsen – för både kunder och handlare. Genom att växa organiskt och komplettera med strategiska förvärv stärker vi vår position i hela Norden kraftigt, säger David Lundqvist, vd på Walley.

Nya partners stärker bredd och räckvidd

Flera välkända varumärken har inlett samarbeten med Walley under det första halvåret, däribland Clas Ohlson, Teknikmagasinet/Phonelife, Lager 157 och Nordiska Galleriet.

De nya samarbetena bekräftar Walleys attraktionskraft som betalpartner för ett brett spektrum av handlare – från renodlad e-handel till fysisk butik och omnikanalslösningar som kombinerar båda. Med en betalplattform som sömlöst kopplar ihop hela kundresan möter bolaget behoven hos såväl B2C- som B2B-aktörer – eller de som verkar i gränslandet däremellan.

Strategiskt förvärv stärker positionen i Finland

I juni genomförde Walley ett avgörande steg i sin nordiska tillväxtstrategi genom att förvärva Verkkokauppa.com:s finansieringsverksamhet i Finland. Affären omfattar cirka 90 000 kunder och en kreditportfölj på omkring 350 MSEK, vilket ger bolaget ett starkare fotfäste och ökad volym på den finska marknaden.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy