Togee var först i världen med interaktiv och social skärmdelning i mobilen.
Nu blir bolaget bakom appen, svenska Togee Technologies, åter först med att ta sin avancerade teknologi till e-handelsföretagen, med nytt kapital i ryggen från bland andra Jon Hauksson, medgrundare av Storytel, och Ted Nelson, tidigare CCO för Truecaller.
Målet är att göra Togee till den främsta lösningen för live-shopping på den växande e-handelsmarknaden.
Togee tar E-commerce till Social-commerce
Med Togee som integrerad webb-lösning kan vem som helst starta ett live-shopping event med interaktiv skärmdelning; video, chatt, rit- och inspelningsfunktioner direkt på hemsidan, lika tillgängligt som en chattbot. Den nya investeringsrundan genererar ytterligare 6,1 miljoner SEK. Bland investerarna finns bland andra Jon Hauksson, Ted Nelson och Nicholas Sjögren.
– Både Jon och Ted har gjort imponerande resor. De har tagit bolag från startups till unicorns genom innovativa affärsstrategier och tekniska lösningar. Vi är mycket glada att vi nu stärker ägarbasen med kompetenta tillskott. Det utgör en bra grund för att fortsätta nå ut till fler e-handlare och kunder runtom i världen, och därmed göra browsing och e-handel socialt, interaktivt och mänskligt, säger Daniel Diegelmann, CEO Togee Technologies AB