Efter en mindre lansering av TAPSTER som ett undervarumärke till TRIWA lanseras nu TAPSTER som eget varumärke och bolag, i nära samarbete med Fidesmo Pay.
TAPSTER kommer att erbjuda väldesignade “wearables” för betalningar och i framtiden allehanda NFC lösningar.
Första lanseringen av TAPSTER gjordes i mindre skala i februari 2019, då som undervarumärke till klockvarumärket TRIWA. Efter stöd från Vinnova, en lyckad lansering och påtryckningar från kunder bestämde sig TRIWA grundarna för att lansera TAPSTER som ett eget varumärke, där idéen är att förena väldesignade accessoarer med NFC- teknologi. I produktportföljen finns till en början klockarmband och nyckelringar i läder och nylon. NFC- chippet ligger inkapslat i produkten vilket gör accessoarerna vattentåliga.
– Vi ser att det finns en enorm potential för wearables med NFC. Då chippen är relativt små och inte kräver batterier så handlar det mest om design, paketering och marknadsföring. Efter att själv ha använt det under ett år och fått mycket påtryckningar från kunder är jag övertygad om att behovet finns där. Men väldigt få på marknaden har gjort det snyggt och avdramatiserat. I slutändan handlar det om att göra snygga accessoarer som man dessutom kan handla med, säger Tobias Ericsson, medgrundare och VD på TAPSTER.