Som första Nordiska CRM lanserar nu Svenska Salesbox en egen plugin för Wordpress som gör det möjligt för Salesbox användare att designa sina egna kontaktformulär direkt i Wordpress.
En stor utmaning många småföretag har i sitt arbete med att skaffa fler kunder är att de har för få kvalificerade prospekts att arbeta med.
Många har lärt sig vikten av att göra reklam och även vara aktiva i sociala medier för att sprida sitt varumärke och driva relevant trafik till sin webb. Utan bra stöd att fånga upp de intresserade kunderna är dock risken stor att man man inte får ut den potential man arbetar för. Trafiken kommer till webbsidorna sju dagar i veckan och under dygnets alla timmar och då räcker det inte med ett växelnummer eller funktionsbrevlåda som bevakas under kontorstid.
Är det något marknaden visat de senaste 12 månaderna är det vikten av att agera snabbt. Om en kund är intresserad vill de prata eller få en respons relativt omgående. Den leverantör som kan svara snabbast ligger med stor sannolikhet mycket bättre till att få kunden än de som agerar långsamt eller inte alls.
Med Salesbox plugin för Wordpress kan Salesbox kunder skapa en valfri mängd skräddarsydda formulär i Wordpress för att automatiskt få in de intresserade besökarna i Salesbox CRM. Salesbox meddelar även användaren i realtid när en ny potentiell kund har hört av sig.
“Med vår nya CRM plugin för Wordpress gör vi det möjligt för småföretag att agera momentant när deras kunder vill få kontakt, oavsett tid på dygnet. Eftersom vi drivs av att göra det möjligt för småföretag att bli 100% digitala i sin kundhantering till en rimlig kostnad var denna lansering ett naturligt steg för oss att ta” säger Andreas Lalangas, VD och grundare av Salesbox.
Wordpress är världens mest använda plattform för att bygga webbsidor och den används av många småföretag runt om i både Sverige och världen.