Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser.
Nu prisas de organisationer som med hjälp av data gjort den största positiva utvecklingen i sitt kundbemötande och medarbetarengagemang under det gångna året. Bland organisationerna i topp finns Fora, Almi, Riksbyggen och Svevia.
Brilliant Awards prisar de företag som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva förflyttningen hos sina medarbetare eller kunder. Utmärkelsen är helt baserad på data. Det är kundernas respektive medarbetarnas verkliga åsikter om organisationen under det gångna året som har analyserats.
– Vinnarna i Årets Förändringsresa har visat kraften i att mäta rätt typ av data och agera på utfallet. De har skapat förutsättningar för att skapa fantastiska kund- och medarbetarupplevelser och vidare frigöra potentialen i människor, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.
Insamlingen av data har pågått sedan januari 2018 och baseras på tre miljoner kundundersökningar och 240 000 medarbetarundersökningar.
– I en tid där många delar kan digitaliseras, och därmed kopieras, är medarbetares engagemang en affärskritisk nyckel till att leverera kundupplevelser som skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.
Topp tre i ”Årets förändringsresa – Customer Experience” är:
1. Fora
2. Riksbyggen
3. Örebro kommun
Topp tre i ”Årets förändringsresa – Employee Experience” är:
1. Almi
2. Svevia
3. Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad