Norsk betallösning ger NetOnNet ökad B2B-konvertering och fler kunder
Hem IT-FINANS TRENDERBETALNINGSLÖSNING Norsk betallösning ger NetOnNet ökad B2B-konvertering

Norsk betallösning ger NetOnNet ökad B2B-konvertering

Publicerat av: Redaktionen

NetOnNet erbjuder nu alla sina B2B-kunder en betallösning från norska fintech-bolaget Two.

Betallösningen lanserades i Sverige i maj förra året och har blivit en succé med snabba och flexibla fakturaköp för företag, både online och i Lagershop.

– Lösningen har tydligt ökat vår konvertering, både online och framför allt inom fysisk handel, berättar Per Stridh, B2B-manager på NetOnNet. Nu har hemelektronikjätten rullat ut lösningen även på den norska marknaden.

NetOnNet säljer hemelektronik och produkter inom närliggande segment till privatpersoner och företag, både online och i Lagershop. Sedan maj 2023 erbjuder man nu sina företagskunder en ny betallösning från norska fintech-bolaget Two. Lösningen möjliggör snabba och säkra fakturaköp utan vare sig ansökan eller registrering.

NetOnNets B2B-manager Per Stridh är mycket nöjd med den nya betallösningen:

– Den tjänst som Two erbjuder är väldigt smidig för kunden, oavsett om hen handlar i Lagershop eller online. Lösningen baseras på en trestegsverifiering, där kreditprövning och kontroll av firmatecknare går på några få sekunder tack vare en automatiserad, mycket snabb lösning. Det är stor skillnad på hur det har varit tidigare, där kreditprövningen har varit ett manuellt moment som tagit tid. Verifieringen sker i tre nivåer, vilket gör att själva lösningen är trygg och säker för oss som retailer.

Attraherat nya kunder
Och att kunderna uppskattar smidigheten och enkelheten med den nya betallösningen är det ingen tvekan om, berättar Per Stridh:

– Vi ser i vår data att betydligt fler väljer att handla på faktura idag, jämfört med vår tidigare lösning och fakturaköp är nu nästan lika populärt som kortbetalning. Den nya betallösningen har också möjliggjort för B2B-kunder att handla mot faktura i Lagershop, något som kraftigt har ökat vår konvertering i den kanalen. Vi ser också att detta har attraherat fler kunder; en stor andel av de kunder som väljer att betala via Two är nya kunder, säger Per Stridh.

Norsk betallösning ger NetOnNet ökad B2B-konvertering och fler kunder

Per Stridh, B2B-manager för NetOnNet

– Att ta våra B2B BNPL-lösningar (buy now pay later) till Sverige är mycket spännande och vi ser NetOnNet som den perfekta partnern för oss. Det faktum att Two har blivit en av de mest populära betalningsmetoderna för NetOnNets företagskunder visar på behovet av snabba, säkra och smidiga lösningar för fakturabetalningar för B2B-kunder, oavsett om det gäller digital eller fysisk handel, kommenterar Two:s vd och medgrundare Andreas Mjelde.

Med utgångspunkt i den lyckade lanseringen på svenska marknaden erbjuder nu NetOnNet även sina norska B2B-kunder Two:s betallösning, både online och i Lagershop. Även här märks det att kunderna uppskattar den smidiga betallösningen:

– Att kunna betala mot faktura bidrar till att skapa flexibilitet i ekonomin över tid för våra företagskunder, något som är viktigt inte minst i de tuffare tider många företagare upplever just nu. Det är tydligt att även våra norska företagskunder uppskattar smidigheten som Two:s betalsystem erbjuder, och vi märker redan en tydlig positiv effekt, med fler fakturakunder och fler nya kunder även på den norska marknaden, avslutar Per Stridh, B2B-manager på NetOnNet.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy