Hogia och Omniboost förenklar hotellets digitala flöden med nya API-integrationer
Hem FÖRETAGHogia och Omniboost förenklar hotellets digitala flöden med nya API-integrationer

Hogia och Omniboost förenklar hotellets digitala flöden med nya API-integrationer

Publicerat av: Redaktionen

Hogia och Omniboost stärker sitt samarbete och lanserar nya API-integrationer som kopplar samman hotellsystem i realtid.

Lösningen automatiserar ekonomiflöden, minskar manuellt arbete och skapar ett mer sammanhållet digitalt arbetssätt för hotell.

I hotellbranschen ska fokus ligga på gästen – inte på administration. Genom de nya API-baserade kopplingarna kan hotell ansluta sina boknings- och kassasystem via Omniboosts integrationsplattform direkt till Hogias molnbaserade ekonomisystem OpenBusiness. Det ger ett effektivt och sömlöst dataflöde som underlättar det dagliga arbetet och frigör tid för gästerna.

Hogia och Omniboost förenklar hotellets digitala flöden med nya API-integrationer

Bessim Plavci, försäljningschef på Hogia Retail & Hospitality Systems, och Pieter van der Zeeuw, SVP Global Strategic Partnerships på Omniboost

Tidigare skickades ekonomidata från boknings- och kassasystem till Hogia som exportfiler vid fasta intervall. Det krävde manuellt arbete och gav endast ögonblicksbilder av verksamheten. Med de nya API-integrationerna sker kommunikationen direkt mellan systemen, vilket ger realtidsuppdateringar, automatiska kontroller och snabbare reaktion på förändringar.

– Att utveckla vår koppling till Hogia från export till API är ett stort steg framåt. Det ger hotellen en stabil grund för automatiserad bokföring, minskar manuellt arbete och ger tillgång till realtidsinsikter som gör att personalen kan fokusera på gästen, säger Pieter van der Zeeuw, SVP Global Strategic Partnerships på Omniboost.

API-integrationerna ger flera fördelar:

  • Effektivitet: Mindre manuellt arbete och färre fel.
  • Flexibilitet: Integrationerna växer med verksamheten och fungerar oavsett system.
  • Framtidssäkerhet: Skalbara lösningar som möter framtidens behov.
  • Säkerhet: Krypterade och autentiserade API-anrop minskar risker jämfört med filöverföringar.
  • Automation: Validering och avstämning av data sker helt automatiskt.

– Vi är glada över samarbetet med Omniboost, som gör det enkelt och pålitligt att koppla ihop systemen. Våra integrationer underlättar ekonomihanteringen för hotellen och ger verktyg som fungerar både idag och i framtiden. Först lanserar vi integrationer mot MEWS och Opera Cloud, och därefter fortsätter vi med fler system för att skapa en komplett lösning för hotellbranschen, säger Bessim Plavci, försäljningschef på Hogia Retail & Hospitality Systems AB.

Samarbetet mellan Hogia och Omniboost ger hotell ett effektivare sätt att hantera sin ekonomidata och är ett första steg mot en bredare satsning på integrerade lösningar.

Om Omniboost

Omniboost är en plattform för dataintegration inom hotell- och restaurangbranschen. Den kopplar samman olika system, ger realtidsinsikter, automatiserar processer och säkerställer trygg datahantering. På så sätt effektiviseras hela verksamhetens digitala flöden. Tillsammans med partners och kunder – från mindre hotell till stora internationella kedjor – förenklar Omniboost komplexa dataflöden, ger tydlig översikt med KPI:er och visualiseringar och skapar en gemensam, pålitlig informationskälla. Med över 8 500 aktiva integrationer i 85 länder är Omniboost en betrodd partner för både lokala aktörer och globala koncerner.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy