Brukar du ligga ute med pengar när ni bokar resa med gänget?
Krävs det en eller två påminnelser för att få tillbaka alla pengar?
Med Payish kan ni göra en split direkt i kundkorgen. Dessutom får alla split payment -betalare dem försäkringar vilka medföljer betalkort. Speciellt användbart vid inköp av resor och sällanköpsvaror såsom bilar, båtar och möbler. Var och en står för sin del av betalningen när ni handlar online i anslutna e-handelsplattformar.
Med tekniska samarbeten är vi en stark partner
På www.payish.com kan du som konsument eller webbshoppsägare förstå hur Payish fungerar, få inspiration och senaste nyheter om Fintech, StartUp och Payment Innovation därtill hur man som e-butik installerar tjänsten eller samarbetar.
Iden är inte dum
Bolaget bildades ur idén att socialisera kring kundkorgen i ehandel. “Varför kan jag inte dela allt jag vill köpa med mina vänner och betala tillsammans?” undrade en kurskamrat till Gustav Frändfors, grundare av Payish. Bolaget MAVIS PAY AB äger sedan i november 2021 varumärket Pay-ish och har utvecklat split payments för konsumentmarknaden. Eshoppsägaren eller batalningsplattformen betalar implementationen och ger en gratis-funktion till alla kunder.
I det värdefulla samarbetet mellan Payish och Pennybridge möjliggör vi för er som konsumenter att göra skillnad.
Avrunda upp till hundra kronor! Det räcker för att bidra till de 17 hållbarhetsmålen, ett efter ett, varje gång du bokar hotell, biljetter eller köper något nytt med dina vänner.
Mitt i FinTech scenen
Tankarna på ”Payment Innovation” började i skolbänken på Affärshögskolan B2B programmet. Köpupplevelsen var inte social i webbhandel och Gustav förde samman ett team för att avancera i positionerna på marknaden för e-betalningar. ”Till en början var vi oroliga att andra bolag med större muskler skulle hinna före men vi fattade tag i ratten och körde på.
Nu i maj kan vi lansera en MVP (minimum viable product) till handelsplattformen WooCommerce som håller 7 miljoner e-handlare och vi fortsätter till fler plattformar med kortinlösaren Cybersource powered by Visa med möjligheten att teckna fler strategiska partners.
Målet för 2023 är att finnas implementerade på samtliga marknadsledande betalningslösningar direkt i kundkorgen. Vi har täta samtal med stora aktörer och ser att tekniken för split payments finns tillgänglig vid årsskiftet 2022/23” säger Gustav Frändfors, säljare och ägare av Payish.
Tillväxt enligt e-barometern
Branschen växte med 40 procent när en stor del av konsumtionen förflyttades från de fysiska butikerna till e-handeln. Trots dessa extremt starka jämförelsetal lyckades e-handeln växa med ytterligare 20 procent under helåret 2021, enligt PostNords E-barometer.
Världshandeln växer
Världens ehandel estimeras till 4 biljoner USD år 2020, vilket motsvarar 18 procent av världens totala detaljhandelsförsäljning. Den globala e-handeln växte med 28 procent under 2020 jämfört med föregående år. Starkast tillväxt hade Latinamerika (37 procent), följt av Nordamerika (32 procent). E-handeln i västeuropa, som Sverige tillhör, växte med 26 procent.
146 miljarder kronor
Svenska konsumenter handlade för 146 miljarder kronor år 2021. E-handel stod då för 16 procent av den totala försäljningen i detaljhandeln, att jämföra med 11 procent 2019.