Skeppsviken, en bygg- och fastighetskoncern med fokus på Västsverige, har valt Iver som ny leverantör av IT-drifttjänster.
Avtalet sträcker sig över tre år där full driftsättning är planerad till inledningen av kvartal 3, 2020.
Skeppsviken har valt Iver som ny leverantör av centrala och redundanta IT-drifttjänster. Iver tar ett helhetsansvar för Skeppsvikens IT-plattform genom leverans av bland annat serverdrift, kommunikation, säkerhetstjänster, klientmanagering och fjärrskrivbord samt servicedesktjänster.
– I upphandlingen var det av största vikt för oss att ta tillvara både våra stora befintliga värden och vår expansiva framtid som vi nu står inför. Iver hade den bästa helhetslösningen för våra syften och som liksom vi eftersträvar att vara en kunnig och erfaren samarbetspartner. Vi har haft föregående IT-leverantör i många år, så det var ett svårt men viktigt beslut och vi ser nu fram emot detta nya samarbete, säger Madeleine Norstedt Larsson, CIO på Skeppsviken.
– Först och främst är vi på Iver förstås väldigt stolta över att vi får förtroendet att leverera våra tjänster till Skeppsviken. I vår dialog med Skeppsviken har vi kunnat visa upp att vi har ett attraktivt erbjudande till aktörer inom byggsektorn med många och långa kundrelationer. Detta tillsammans med vår samverkansmodell, där vi genom ett nära samarbete och partnerskap säkerställer att Skeppsviken alltid har rätt tjänster för sin fortsatta tillväxtresa, var avgörande för att vi skulle vinna upphandlingen. Våra kompetenta och engagerade medarbetare kommer säkerställa att Skeppsviken blir en nöjd kund, säger Johan Wilhelmsson, regionchef på Iver.