Effektify har, vid sidan av att erbjuda marknadsföringstjänster, utvecklat en plattform som integrerar och analyserar data från samtliga digitala kanaler.
Med hjälp av AI ska plattformen kunna fungera som en “marknadschef i fickan”, som ger användare full transparens och kontroll över hur ens digitala marknadsaktiviteter presterar.
Bolaget har idag över 350 kunder och hade en nettomsättning på 77,3 miljoner SEK under 2024.

Olle Rydqvist och Mattias Edenholm
Nu stärker Effektify sin redan namnkunniga grupp av partners med Kleergrundaren Olle Rydqvist, som även går in som Chair of the Audit Committee.
På Effektify kommer Olle att bidra med sin erfarenhet av att ha utvecklat Kleer, tidigare PE Accounting, från ett automatiserat löne- och redovisningssystem till en ledande FaaS-plattform (Finance-as-a-Service).
– Effektify vill från grunden stöpa om marknadsföringsbranschen. Transparensen och kontrollen de erbjuder via sin martech-plattform gör dem till en äkta “one-stop-shop” för marknadsföring, och det är något som branschen verkligen behöver, säger Olle Rydqvist.
– Styrelsen har utsett Olle Rydqvist till Chair of the Audit Committee, som ett led i förberedelserna inför vår framtida börsnotering. Med Olle får vi in kompetens från en entreprenör som gjort en liknande resa, fast i en helt annan bransch. Hans erfarenhet av att skala SaaS-bolag gör honom till en stor tillgång för oss, säger Mattias Edenholm, grundare och koncern-vd på Effektify.