Stripe lanserar idag Tap to Pay på iPhone i Sverige, Österrike, Tjeckien och Irland, vilket gör det möjligt för svenska företag att ta emot kontaktlösa betalningar på plats.
Nu kan svenska företag ta emot alla typer av kontaktlösa betalningar på plats med enbart en iPhone och Stripe Terminal SDK. Handlare kan använda Stripe Dashboard-appen för att ta emot sin första betalning.
Så funkar Tap to Pay
Företag tar emot betalningar direkt på sin iPhone genom att använda Stripe Dashboard-appen. Kunden håller sitt kontaktlösa kort, sin iPhone eller Apple Watch nära företagets iPhone för att betala med Apple Pay eller annan digital plånbok. Betalningen sker säkert med NFC-teknik och stödjer även PIN-kod, inklusive tillgänglighetsalternativ.
Företag kan nu använda Tap to Pay på iPhone för att skapa en sammanhållen handelslösning utan traditionell betalningsutrustning. Genom att samla system och data på en plattform kan företag förenkla rapportering, bättre förstå kundbeteende och skapa personanpassade upplevelser.
Företag som använder Tap to Pay på iPhone en helhetslösning för betalningar och kundhantering, utan att behöva köpa in traditionell kassautrustning. Genom att samla all nödvändig information och verktyg på en plattform kan företag förenkla sin rapportering, bättre förstå sina kunders beteenden och personanpassade erbjudanden.
– Större företag använder Stripe för att hantera betalningar och kunddata enhetligt över alla kanaler, vilket gör det lättare att följa kundens beteende, anpassa erbjudanden och ge en sammanhållen serviceupplevelse. Med Tap to Pay på iPhone gör vi nu detta tillgängligt även för mindre aktörer, avslutar Margreet Brenkman.
Om Stripe
Stripe är en plattform för finansiell infrastruktur för företag. Miljontals företag – från världens största till de mest ambitiösa startups – använder Stripe för att ta emot betalningar, öka sina intäkter och accelerera nya affärsmöjligheter. Med huvudkontor i San Francisco och Dublin strävar företaget efter att öka internets BNP.