Fastighetsbyrån, som är Sveriges största mäklarkedja, lockade i helgen stor publik till premiären av sin VR-station på helgens mässa för att köpa bostad utomlands.
VR-lösningen är byggd av FastOut och är en del av företagets växande VR-koncept.
Svenskarnas efterfrågan på bostäder utomlands har nått nya rekordnivåer. Men visningar av objekt och närområde i andra länder har hittills varit utmanande med tanke på de geografiska avstånden. Men med modern VR-teknik kan upplevelsen nu bli en helt annan.
FastOut har utvecklat en VR-station för Fastighetsbyrån Utland, med verksamhet i Spanien och Portugal. Den nyskapande lösningen med VR-glasögon, som ger en unik känsla av att faktiskt vara på plats i till exempel en spansk semestermiljö, användes för första gången på Stockholmsmässan i helgen.
“Det här är ett helt nytt sätt att visa upp objekten och besökarna på mässan var riktigt imponerade när de testat VR-visningarna. Vi kommer absolut att utveckla användningen av VR-produkter vidare”, säger Daniel Nilsson, VD på Fastighetsbyrån Utland.