Inom kort lanseras ett nytt gränssnitt för Spiltan Fonders direktkunder i samarbete med Fondab.
Den nya lösningen innebär en ny förbättrad digitaliserad och automatiserad process för fondhandel och ger kunden en bättre överblick över sitt sparande.
Fondab kommer att tillgodose Spiltan Fonder med IT-struktur och ett användarvänligt kundgränssnitt med automatiserad fondhandel och inloggning med BankID. Fondab sköter även arbetet med att hantera ”client on-boarding processen”, det regulatoriska ansvaret samt rapportering till Skatteverket.
Genom det nya samarbetet får Spiltan Fonder också möjligheten att erbjuda sina kunder användarvänliga verktyg för val av fonder, visualisering av utvecklingen på sparande under olika tidsperioder, risknivå och avkastning samt möjlighet att öppna fonddepåer och ISK med BankID.
”Vi på Fondab ser att fler fondbolag behöver hjälp med kundhanteringsprocessen i samband med de ökade regulatoriska kraven som ställs och att kunden idag förväntar sig en digitaliserad och automatiserad tjänst för sitt sparande. Vi är väldigt glada och stolta över att få Spiltan Fonder som strategisk partner där vi åter igen får bevisa att vi erbjuder en av marknadens starkaste IT-lösningar som gör sparande i fonder tillgängligt för alla och lönsamt för fler”, säger Mikael Tjäder, VD på Fondab AB.
”I och med samarbetet med Fondab kan vi erbjuda våra kunder en förbättrad tjänst för fondsparande med digital handel och bättre översikt. Vi kommer fortsatt att ha kontakt med kunderna och kunna hjälpa dem med frågor kring innehav och våra fonder precis som tidigare. Vi ser mycket fram emot samarbetet med Fondab och den kommande lanseringen nu i höst”, säger Erik Brändström, VD på Spiltan Fonder.