Signicat, marknadsledande inom digitala identitetslösningar i Europa, lanserar nu sin nya produkt: Signicat Mint.
Mint är en så kallad ‘no-code’ plattform för att designa, bygga och produktionssätta digitala identitetsflöden – snabbt, säkert och smidigt.
Signicats digitala identitetslösningar, inklusive identitetsverifiering, autentisering, signering och bedrägerispårning, är alla tillgängliga genom Signicat Mint, vilket möjliggör att företag med hjälp av ‘drag and drop’ kan använda de komponenter de behöver för sina kundflöden utan att behöva koda.
På så sätt kan t.ex. ett onboarding-flöde sömlöst integreras i en befintlig tjänst eller app eftersom åtkomst ges till slutanvändaren via en länk som skickas via e-post, som en knapp på en webbplats, eller så kan den aktiveras via ett API.
”Jag vill gärna tro att vi demokratiserar tillgången till teknik. Företag av vilken storlek som helst, från vilket land som helst, med vilka use cases som helst, kan designa sin digitala kundresa, och som vi föreställer oss det kan nu en compliance officer, en product manager, och en growth manager sätta sig tillsammans och enkelt bygga sina egna processer. Det är det stora värdet med Signicat Mint för våra företagskunder: att snabbt och enkelt kunna skapa digitala kundflöden, men också att justera dem när som helst om det behövs”, säger Robin Wilgott, Product Manager för Signicat Mint.
Målgruppen är företag i alla storlekar runt om i Europa. Med Signicat Mint kan de effektivisera sina processer, minska kostnaderna och öka effektiviteten och, viktigast av allt, ta kontroll över sina processer. Mint-plattformen kommer även att ge dem flexibilitet att snabbare anpassa sig till förändrade regulatoriska krav, marknadsuppdateringar och inte minst kundbehov.
“Vår mission är att bygga teknik så att företag och människor kan lita på varandra i en digital värld, och vi kan bara uppnå detta genom att ligga steget före med spjutspetsprodukter för våra kunder. Jag är stolt över att kunna meddela att vi är det första företaget inom Digital Identity-branschen att erbjuda en no-code produkt som integrerar hela den digitala identitetsresan”, säger Asger Hattel, CEO för Signicat. “Vi ser med spänning fram emot att se vilken inverkan vår no-code-produkt kommer att ha på branschen och vi är säkra på att Mint kommer att revolutionera hur våra kunder arbetar för att ta sina digitala verksamheter till nästa nivå”, tillägger han.
Lokala och europeiska regleringar kan också vara utmanande för företag att följa, eftersom de förändras snabbt, och företag behöver hålla sig uppdaterade för att se till att deras processer också är det. Signicat Mint följer alla riktlinjer som reglerade branscher behöver uppfylla, såsom GDPR, AML-regler på både lokal och europeisk nivå med 5AMLD och 6AMLD, MiFID II och MiFIR, samt lokala konsumentskyddslagar eller sektorspecifika regleringar som IDD för försäkringsbolag eller CRD/Solvens II för finansinstitut.
Signicat Mint är mycket relevant i processer för KYC (Know Your Customer) och Customer Due Diligence, onboarding av företags- och/eller konsumentkunder, samt för kontraktssignering. Dess användarvänlighet, i kombination med det faktum att hela Signicats produktportfölj ingår och är valbara, gör denna no-code-plattform unik på marknaden. Den fungerar för alla branscher, reglerade som icke-reglerade, men är idealisk för bank/finans, försäkringsbolag, återförsäljare online, advokatbyråer, fastighetsbyråer med flera.
Ytterligare värdefulla funktioner är att Signicat Mint kan anpassas till kundföretagets ‘look and feel’, färger och domänadress. På så sätt kan kundföretaget dra nytta av tidigare arbete eftersom de kommer att ha tillgång till fördefinierade flöden, skapade av dem själva, andra kunder, samt Signicats fördefinierade flöden.