Fintechbolaget Humla adderar det innovativa restaurangkonceptet Pinchos till sin partnerportfölj, och utökar därmed sitt erbjudande inom restaurang.
Humla lanserar i år ett av de första debitkorten med ett lojalitetsprogram som belönar användare för deras vardagsinköp.
Samarbetet med Pinchos innebär att Humlakortets användare kommer att kunna lösa in en belöning i samband med ett besök på någon av Pinchos samtliga restauranger i Sverige. Pinchos i sin tur får utöver lojalitetsverktyget också ta del av nya insikter om användarbeteenden och konsumtionsmönster.
Efterfrågat av Humlas målgrupp
“I de marknadsundersökningar vi gjort har vi sett att vår målgrupp efterfrågat Pinchos som partner till Humlakortet. Med sitt unika restaurangkoncept och en stark nationell närvaro ser vi fram emot att man som Humlakortsanvändare får ytterligare anledningar till att besöka Pinchos.”
- Camilla Tullberg Wengholm, Chief Commercial Officer, Humla
Innovativt koncept blivit snabbväxande framgång
Pinchos är ett unikt app-baserat konceptet som erbjuder en bred meny av smårätter från hela världens kök. Pinchos delar Humlas filosofi om ansvarsfullt företagande i alla led, och samarbetar precis som Humla med Min stora dag. Idag har de 64 restauranger i Sverige, och är även i färd med att expandera i Norge och Danmark.
Värdefulla insikter om målgruppen
“Vi på Pinchos gillar att testa nya saker och ligga nära våra kunder. Vi tycker Humla har en spännande produkt som både skapar nya lojalitets-och marknadsföringsmöjligheter och kan ge oss partners värdefulla insikter om nya trender och behov i målgruppen.”
- Viveca Järhult , Chief Marketing Officer, Pinchos