Nordlo ny sponsor till FC Rosengård – ska digitalisera mästarklubben
Hem FÖRETAG Nordlo ny sponsor till FC Rosengård – ska digitalisera mästarklubben

Nordlo ny sponsor till FC Rosengård – ska digitalisera mästarklubben

Publicerat av: Redaktionen

Nordlo får nu ansvar för att digitalisera och modernisera verksamheten för en av Sveriges främsta fotbollsklubbar genom tiderna, FC Rosengård. Företaget går även in som sponsor.

– Genom att lyfta den digitala nivån möjliggör vi för klubben att fokusera ännu mer på det som verkligen räknas – att utveckla talanger, stärka gemenskapen och fortsätta vara en förebild för fotboll och samhällsengagemang, säger Mattias Christensson, vd Nordlo i Syd.

Nordlo kommer bland annat etablera en ny IT-infrastruktur och IT-miljö, leverera nya klientdatorer och bygga upp medarbetarnas digitala arbetsplats på FC Rosengårds båda verksamheter Malmö IP och Rosengårds IP. I avtalet ingår även att utbilda personalen, för att förbättra klubbens digitala arbetsflöden och säkerhet.

Nordlo ny sponsor till FC Rosengård – ska digitalisera mästarklubben

Joel Sandborg, klubbchef FC Rosengård, Helen Hedvind Persson, försäljningschef FC Rosengård och Mattias Christensson

– Vi hoppas på ökad effektivitet och att vi inom organisationen ska kunna arbeta mer enhetligt. Vi behöver en tydligare struktur för vår IT-miljö och därför känns det tryggt med en professionell support att vända oss till vid behov, säger Helen Hedvind Persson, försäljningschef på FC Rosengård.

– Fotbollsföreningar har ofta en stor organisation och hanterar många känsliga uppgifter. FC Rosengård förstår vikten av att ha koll på data och arbeta säkert, och med Nordlo får de en nära samarbetspartner, säger Mattias Christensson.

Utöver IT-moderniseringen går Nordlo in som ekonomisk sponsor för FC Rosengård. Det innebär att bolaget kommer att synas på klubbens träningskläder och arena samt delta i klubbens affärsnätverk.

– FC Rosengård är en klubb som har väldigt gott rykte och delar Nordlos värderingar om inkludering, jämställdhet och utveckling. Damlaget är svenska mästare och högt rankade i Europa, nu är herrlaget på väg upp och ungdomsverksamheten större än någonsin, säger Mattias Christensson, vd Nordlo i Syd.

– Till skillnad från traditionella sponsoravtal är Nordlo en partner som vi nu aktivt kan samarbeta med för att förbättra vår IT-miljö. De bidrar inte bara ekonomiskt utan hjälper oss att utveckla organisationen på ett praktiskt plan, säger Helen Hedvind Persson, försäljningschef på FC Rosengård.

 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper bolaget kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy