HiQ vinnare i upphandling av digital innehållsmarknadsföringsbyrå för Bostäder i Borås.
Organisationen är i behov av en partner som har en strategisk och kreativ höjd.
– Roligt att vi vinner Bostäder i Borås upphandling, grymt jobbat av teamet på HiQ som har jobbat hårt med att ro det här i hamn, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.
Bostäder i Borås är den största hyresvärden i Borås. Organisationen ägs av Borås Stad och har sedan 1923 haft i uppgift att erbjuda ett rikt och varierande utbud av lägenheter i nästan alla stadsdelar i staden. Bostäder i Borås är samhällsbyggare som strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Man äger och förvaltar drygt 6 600 lägenheter och ca 300 kommersiella lokaler.
Bostäder i Borås behöver en byrå som brinner för att skapa effektiv kommunikation. Genom ett antal workshops och enkätundersökningar har Bostäder i Borås hittat deras nya gemensamma uttryck. Syftet är att genomföra en stor varumärkesförflyttning samtidigt som hela bolaget transformeras till ett modernt, attraktivt bostadsbolag som arbetar för att få fler människor att vilja leva och verka i Borås. Syftet är också att stärka kunddialogen, öka engagemanget från alla intressenter, påverka attityder och beteenden, samt att stärka lojaliteten främst med befintliga kunder och hyresgäster.
Organisationen är i behov av en digital innehållsmarknadsföringsbyrå (contentbyrå) som har en strategisk och kreativ höjd inom digital kommunikation och marknadsföring. Genom ett proaktivt arbete ska kundkommunikationen och bolagets varumärke utvecklas och förstärkas. Prioriterade områden är produktion av kreativ, digital och relevant marknadsföring som positionerar och speglar varumärkeslöftet samt ökar kundnöjdheten. Nu vinner alltså HiQ upphandlingen av digital innehållsmarknadsföringsbyrå.
– Vi ser med spänning fram emot att få arbeta med teamet från HiQ. Det material vi sett hittills visar på ett personligt och nytänkande tillvägagångssätt som vi gärna vill applicera på Bostäders uttryck. Vi vill att vår kommunikation ska kännas i hjärtat – och det är vi övertygade om att det här samarbetet kommer att bidra till, säger Sophia Jonsson, kommunikationschef på Bostäder i Borås.
– På HiQ är vi starka inom kommunikation och digitala tjänster, och det är ett område som både växer hos oss och blir allt mer viktigt i den digitala värld vi lever i. Det är väldigt roligt att Bostäder i Borås ansluter till oss och vi ser fram emot att arbeta med dem och hjälpa dem med deras varumärkesförflyttning, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.