Idag presenterade Svenskt Kvalitetsindex (SKI) sin årliga undersökning om kundnöjdhet inom telekom.
Undersökningen visar en tydlig ökning i kundnöjdheten bland Tres företagskunder.
– Det är jätteroligt att se att vi har lyckats kombinera ökad tillväxt och ökad kundnöjdhet. Det är en utmaning, men med tydligt fokus på kunden har vi påbörjat våra resa uppåt, säger Niklas Sjöstrand, CCO för Tres företagsaffär.
Tre Företag har under det senaste året fokuserat på kundupplevelsen i hela organisationen och försäljning med kvalitet. Det i kombination med personaliserad kommunikation har nu visat goda resultat.
Svenskt Kvalitetsindex undersökning 2020 visade en kundnöjdhet på 63,1 procent, i år har den siffran ökat till 67,5 procent.
-Det är tydligt att vår produkt är enkel och prisvärd. Nu tar vi nästa kliv och skapar en bättre upplevelse i alla led, fortsätter Niklas Sjöstrand.
Årets undersökning visar även att frågor om samhällsansvar och hållbar utveckling blir allt viktigare för kundupplevelsen. Det kan dock konstateras att insikten om branschens hållbarhetsarbete är generellt låg. För de kunder som är hållbarhetsmedvetna är dock hållbarhet ett perspektiv som påverkar kundnöjdhet och lojalitet i nästan lika stor utsträckning som produktkvalitet och service. Tre utvecklar ständigt sitt hållbarhetsarbete och har precis lanserat initiativen 5G Sustainability Awards, som bland annat riktar sig mot företagskunder.