Ett av världens ledande fintechbolag är nu live med Checkin.coms mjukvara.
Samarbetet, som därmed är i en intäktsgenererande fas, innebär att kunden använder Checkin.coms mjukvara för att identifiera slutanvändare.
Ett svenskt fintechbolag, som är ett av de ledande i världen, är nu live med Checkin.coms mjukvara och kontraktet med kunden är därmed intäktsgenerande.
Kunden, som erbjuder finansiella tjänster för onlinehandel, är främst aktiv i Europa och USA och hanterar ungefär hälften av alla onlineköp i Sverige. År 2022 hade företaget 150 miljoner aktiva konsumenter och över en halv miljon retailpartners globalt.
– Det känns grymt kul att den här kunden nu är live, förutom att deras produkter är i världsklass har de också på många sätt varit en förebild för oss som bolag. Vi vet sedan tidigare att den finansiella påverkan kunder av den här storleken har bör bedömas på längre sikt, men potentialen är såklart väldigt lovande. Att kunden nu börjat använda vår mjukvara mot sina slutanvändare är ett viktigt steg och vi hoppas utveckla samarbetet ytterligare framöver, kommenterar Kristoffer Cassel, VD och medgrundare på Checkin.com Group.
Samarbetet innebär att kunden använder Checkin.coms mjukvara för att identifiera slutanvändare. Avtalet baseras på hanterade volymer av slutanvändare och innehåller därför inga minimi-volymer eller fasta åtaganden.