Martech-bolaget Effektify fortsätter att växa genom uppköpet av Stockholmsbaserade mediebyrån NOKOBY, som har en omsättning på drygt 40 MSEK.
NOKOBY, med 9 medarbetare och en kundportfölj som inkluderar Bilia, Fellowmind och Operation Smile, tillför värdefull expertis till Effektifys team.
Genom sammanslagningen skapas nya möjligheter att leverera effektiva och datadrivna marknadsföringslösningar som ger kunderna ännu bättre resultat.
“Ett naturligt steg i vår tillväxtresa”
koncern-vd, Mattias Edenholm, ser förvärvet som ett viktigt tillskott för att nå företagets mål. “Att välkomna NOKOBY in i Effektify-familjen är ett naturligt steg i vår tillväxtresa. Deras kunskap och erfarenhet stärker vårt erbjudande och ger oss möjlighet att skapa ännu mer värde för våra kunder,” säger han.
Björn Lundberg, vd för NOKOBY, delar optimismen av sammanslagningen. “Vi ser fram emot en gemensam framtid där vi kan erbjuda en kombination av teknologi och kreativitet, och på så sätt fortsätta driva utvecklingen framåt för våra kunder,” kommenterar han.
Fortsatta tillväxtplaner i Europa
Effektify har inte bara ögonen på Stockholm. Bolaget planerar att expandera ytterligare på den europeiska marknaden och fler förvärv kan förväntas inom en snar framtid, i linje med företagets mål att erbjuda en heltäckande plattform för digital marknadsföring.
Om Effektify
Effektify, grundat 2021 i Halmstad, är ett växande martech-företag som kombinerar digitala marknadsföringsverktyg med mänsklig expertis för att maximera våra kunders tillväxt. Med 45 anställda och kontor i Halmstad, Jönköping, Stockholm, München och Berlin, har Effektify redan hjälpt över 350 företag att förnya sina marknadsföringsstrategier och uppnå hållbar tillväxt. Omsättningen uppgår till cirka 80 MSEK.