Martech-bolaget Effektify fortsätter sin expansiva resa genom att förvärva Stockholmsbaserade marknadsföringsbyrån Aimfor.
Effektify grundades 2021 i Halmstad och erbjuder en unik plattform som integrerar och analyserar data från samtliga digitala kanaler.
Snart kommer Effektifys plattform kunna fungera som en “marknadschef i fickan” där all data samlas och visualiseras. Allt för att underlätta datadrivna affärsbeslut och effektivisera marknadsföringen.
Nu förvärvar man marknadsföringsbyrån Aimfor. Mattias Edenholm är grundare och koncern-vd på Effektify och ser uppköpet som en strategisk möjlighet att stärka företagets erbjudande:

Joakim Carlström, Emil Björnius, Felicia Nordell, Emil Jerndal, Mattias Edenholm & Oskar Christiansson
– Aimfor har byggt upp en imponerande expertis inom content och digital marknadsföring. Genom det här förvärvet stärker vi inte bara vår närvaro i Stockholm utan breddar också vårt kreativa erbjudande till våra kunder. Det här är ett viktigt steg i vår tillväxtresa, säger Mattias Edenholm.
Effektifys styrelse inkluderar tunga namn som den tidigare Klarna-profilen Jacob Lovén och Patrik Andersson, tidigare vd för Orkla och Loomis. Bolaget har vuxit snabbt genom förvärv och tog senast i september över mediebyrån Nokoby, som arbetar med kunder som Bilia, Folkoperan, Brandskyddsföreningen och Operation Smile.
Aimfor, som nu blir en del av Effektify, har kunder som Peab, Rapide, Aktiespararna och Svensk Byggtjänst. Från Aimfor ansluter också specialister inom content, design och sociala medier.
Effektify, grundat 2021 i Halmstad, är ett växande martech-företag som kombinerar digitala marknadsföringsverktyg med mänsklig expertis för att maximera våra kunders tillväxt. Med 50 anställda och kontor i Halmstad, Jönköping, Stockholm, München och Berlin, har bolaget redan hjälpt över 350 företag att förnya sina marknadsföringsstrategier och uppnå hållbar tillväxt. Omsättningen uppgår till drygt 90 MSEK.