Branschaktuellt fortsätter att växa. Nu köper bolaget in sig i offertjänsten BYGG.se som ett led i att bredda affären direkt mot konsument.
Sveriges största B2B-branschtidning inom samhällsbyggnad, som når 1,5 miljoner läsare årligen, har förvärvat 50 procent av aktierna i offertjänsten BYGG.se.
Tjänsten riktar sig till privatpersoner som planerar att bygga om eller renovera. Detta förvärv ses som ett strategiskt drag in på B2C-marknaden, även kallad business-to-consumer.
Tillsammans förväntas de två sajterna nå över tre miljoner unika besökare årligen. Förvärvet innebär också att sajten BYGG.se får utökat innehåll i form av reportage och nöjesnyheter, vilket ytterligare stärker Branschaktuellts digitala erbjudande.
Oscar Lundberg, vd för Branschaktuellt:
– Genom att tillgängliggöra B2C-marknaden för våra B2B-kunder samtidigt som vår redaktion kommer at fylla sajten BYGG.se med relevant och värdeskapande innehåll skapas stora synergier som både gynnar kunder och användare. Att dessutom få med Anders, som byggt en stark plattform med hög rankning på Google, är en stor tillgång för oss, säger Oscar Lundberg.
Anders Lindsborg, vd för BYGG.se:
– Att få in Branschaktuellt som partner är en fantastisk möjlighet för oss att växa och utveckla sajten vidare. Med deras redaktionella expertis och långa erfarenhet inom bygg- och samhällsbyggnadssektorn kommer vi kunna fortsätta erbjuda våra användare högkvalitativa tjänster och innehåll, säger Anders Lindsborg.
Fakta BYGG.se
BYGG.se är den självklara källan till information när du ska renovera, bygga ut eller bygga nytt hus. Sajten är en samlingspunkt för byggföretag och hantverkare. Här hittar du allt från snickare, elektriker och VVS-installatörer till målare, arkitekter och inredare – alla på samma plats. Jämför omdömen, priser och hustillverkare för att hitta rätt firma för ditt projekt eller få inspiration bland våra tusentals husmodeller. Sajten har ca 3 miljoner sidvisningar årligen.