BookBeat växer med 14 procent – rekord i Sverige och Polen driver utvecklingen
Hem FÖRETAGBookBeat växer med 14 procent – rekord i Sverige och Polen driver utvecklingen

BookBeat växer med 14 procent – rekord i Sverige och Polen driver utvecklingen

Publicerat av: Redaktionen

Ljudbokstjänsten BookBeat fortsätter sin starka tillväxt på både etablerade och nya marknader.

Under årets första nio månader ökade intäkterna med 14 procent, drivet av ett rekordhögt inflöde av nya användare i framför allt Sverige och Polen.

BookBeat växer med 14 procent – rekord i Sverige och Polen driver utvecklingen– Det är fantastiskt att se att vi växer på alla marknader, men utvecklingen i Sverige och Polen sticker verkligen ut. I Sverige, som är en av Europas mest etablerade ljudboksmarknader, noterar vi tio år efter vår beta-lansering rekordmånga nya användare. Samtidigt hade vi i Polen vår starkaste månad någonsin i september när vi noterade högsta antalet nya användare på en månad sedan vi lanserade tjänsten för tio år sedan, alla BookBeat-marknader inräknade, säger Niclas Sandin, vd på BookBeat.

Under det tredje kvartalet passerade BookBeat 150 000 betalande användare i Polen. Tidigare i år passerades milstolpen 1.1 miljoner betalande användare totalt.

Höjdpunkter i urval från BookBeats tredje kvartal 2025:
  • Framgångsrika, taktiska kampanjer på flertalet marknader som resulterade i rekordhögt inflöde av nya kunder, framför allt i Polen och Sverige
  • Omfattande lanseringskampanj i Sverige tillsammans med bokförlaget Forum kring Camilla Läckbergs nya bok Gråterskan, som nådde en bred publik och genererade tillväxt för BookBeat på den svenska marknaden
  • I Finland blev boken JHT – Missio vai mielenrauha av Oskari Saari och Jare Henrik Tiihonen den mest lyssnade faktaboken i BookBeats historia under månaden efter lansering.

– BookBeat ska vara bäst på böcker, ingenting annat. Därför blir jag extra glad när mycket av vår tillväxt de senaste månaderna drivs av stora lanseringar av några av de mest omtalade författarna runt om i norra Europa. Jag är övertygad om att när vi gör fenomen ännu större och får dem att nå fler målgrupper gynnas hela bokmarknaden, säger Niclas Sandin.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy