Länsförsäkringars nya kampanj, Livets alla löften, är en ny kampanj under varumärkeskonceptet ”För all tid”. – Syftet är att öka kännedomen för oss som trygghetsaktör i stort.
Vi är inte bara ett försäkringsbolag utan också bank och pensionsbolag säger Lina Sennerdal Kolacz, varumärkeschef på Länsförsäkringar AB.
Den bärande idén i kampanjen är att det är många löften som bryts allt eftersom livet pågår. Löften du ger till dig själv eller löften du får från andra. När det inte blir som lovat finns Länsförsäkringar där för dig. För all tid.
– Med kampanjen vill vi visa att vi inte bara erbjuder försäkringar och att vi har en bredare affär. Vi finns där i alla olika sammanhang när livet förändras. Med vår varma och emotionella ton som Länsförsäkringar står för har vi i år även adderat lite ”glimten i ögat” tillsammans med regissören, säger Lina Sennerdal Kolacz.
Kampanjen är framtagen tillsammans med Nord DDB i form av en längre film som kompletteras med ett flertal korta, snabbare filmer som stärker respektive affärsområde; bank, pension och försäkring.
– Förutom att själva affären står för trygghet är vi också engagerade i över 3 000 samarbeten och initiativ för att bidra till ett bättre och tryggare lokalsamhälle runt om i Sverige. Det handlar till exempel om att barn och ungdomar ska få en meningsfull fritid, att stötta det lokala näringslivet eller att öka tryggheten i trafiken säger Lina Sennerdal Kolacz.
Kampanjen börjar rulla brett i hela Sverige den 22 januari och pågår under våren fram till slutet av maj i de flesta kanaler som tv, play, bio, Youtube, utomhus, radio, och podd.