Juni stärker sin betalningsinfrastruktur genom Mastercard Issuing License
Hem IT-FINANS TRENDERBETALNINGSLÖSNING Juni stärker sin betalningsinfrastruktur genom Mastercard Issuing License

Juni stärker sin betalningsinfrastruktur genom Mastercard Issuing License

Publicerat av: Redaktionen

Juni, neobanken för e-handel, meddelar idag att de erhållit en Mastercard Issuing Licence.

Licensen innebär att Juni kan utfärda Mastercard-kort direkt till sina europeiska kunder istället för att använda sig av tredjeparter och är ytterligare ett steg för att stärka Junis existerande betalningsinfrastruktur.

Juni erbjuder e-handlare Mastercard-kort i flera valutor, vilket ger dem kontroll över sina utgifter på global nivå. Genom Mastercards höga globala acceptans och Junis finansiella plattform kan e-handlare stärka sina resultat samtidigt som de sparar tid och ökar sin effektivitet. Junis plattform inkluderar även företagskonton i flera valutor, flexibel finansiering och automatiserad bokföring.

Juni är verksamt som ett e-pengainstitut med en EMI-licens från Finansinspektionen. Licensen från Mastercard är ännu ett strategiskt steg för Juni att få större kontroll över sin betalningsinfrastruktur, sitt produktutbud och kundupplevelsen över hela Europa.

Juni stärker sin betalningsinfrastruktur genom Mastercard Issuing License“Vi ser fram emot att samarbeta med Mastercard, och med vår nya licens kan vi öka innovationstakten och säkerställa en ännu högre nivå av tillförlitlighet av våra tjänster. Vi fokuserar ständigt på att skapa fler skräddarsydda produkter för e-handelsbolag och att utvidga utbudet av våra betalprodukter. Samarbetet med Mastercard kommer bland annat göra det möjligt för våra kunder att använda våra virtuella kort till vardagsutgifter i fysiska butiker genom mobila plånböcker,” säger Samir El-Sabini, VD och medgrundare på Juni.

För att få licensen från Mastercard gick Juni igenom en noggrann ansökningsprocess och har framgångsrikt slutfört sin onboarding med Mastercard.

“Vårt samarbete med Juni hjälper företag att lyckas i den digitala ekonomin. Med Junis kundcentrerade tillvägagångssätt och starka fokus på produktinnovation så förbättrar vi den kommersiella betalningsprocessen ännu mer,” säger Erik Gutwasser, Division President, Mastercard Norden och Baltikum.

 

 

Relaterade Artiklar