Väljer FundedByMe som crowdfundingleverantör.
Manchester (corduroy) förutspås bli nästa stora återkomst i de cykliska modetrenderna.
The Cords & Co är det första klädmärket i världen med ett fokus på manchester och ägs delvis av Viktor Tell och Mikael Söderlindh, grundarna som tidigare tog Happy Socks till en omsättning på 85 miljoner euro. Nu lanserar de en crowdfundingkampanj i samarbete med FundedByMe den 28 mars som en del av deras uppdrag att bli ett alternativ till den redan mättade marknaden av denimplagg och dessutom demokratisera modebolaget ytterligare med en inbjudan till globala investerare.
– Vi har ett utmanande tillvägagångssätt i allt vi gör och förutom att säkerställa kapital för vår resa framåt ser vi också crowdfunding som en möjlighet att utveckla vår verksamhet genom att engagera passionerade individer som verkligen tror på vårt uppdrag och vår produkt. Vi tror att det är rätt och ett modernt sätt att bygga varumärken på. Du kan inte göra allt på egen hand. Du måste skapa varaktiga relationer med människor som är lika passionerade för ditt varumärke som du är, hitta engagerade ambassadörer. Vi gör det genom att ge manchesterentusiaster världen över en möjlighet att bli delägare och även bli en del av The Cords & Co familjen. Det finns inga begränsningar i vad vi kan uppnå gemensamt och vi kommer att bygga det här varumärket tillsammans, säger Mikael Söderlindh, grundare och initiativtagare till The Cords & Co.
Företaget har expanderat på kort tid.
I augusti 2017 hade The Cords & Co sin officiella lansering med 6 butiker i modehuvudstäder världen över, inklusive Paris, LA, Stockholm, London och New York. The Cords & Co finns även hos återförsäljare på 20 marknader världen över.
“Teamet bakom detta företag är en inspiration för många av oss i hur man bygger storhet från bra idéer. Vi hoppas att många av våra medlemmar kommer att ansluta till de framstående investerarna framåt, det här företaget har en enorm potential att bli framgångsrikt”, betonar Daniel Daboczy, VD FundedByMe.
Kampanjen lanseras den 28 mars hos FundedByMe och är därefter öppen under 30 dagar med en målsättning att uppnå 2,5 miljoner euro.
För mer information besök: https://thecords.com/fundedbyme eller emaila fundedbyme@thecords.com