-
Med uppdateringen ger Stripe företag tillgång till mer än 100 globala betalningsmetoder.
-
Stripe blir den första betalningsplattformen som låter användare köra A/B-tester för att jämföra betalningsmetoder i sina checkouts.
- Nya funktioner hjälper företag att förbättra konverteringsgraden och öka intäkterna.
Stripe, en finansiell infrastrukturplattform för företag, har lagt till nya funktioner i för att göra det enklare att slutföra ett köp. Bland annat kan man nu betala med Swish.
Den optimerade checkout-sviten innehåller en uppsättning produkter, verktyg och funktioner som företag kan integrera i sin kundresa med minimal teknisk ansträngning. De nya uppgraderingarna – som utgör det enskilt största paketet med nya betalningsoptimeringar från Stripe hittills – ger konsumenterna betydligt fler valmöjligheter när det gäller betalningsmetoder. Samtidigt lanserar Stripe branschens första kodfria A/B-testverktyg som hjälper företag att utvärdera hur olika betalningsmetoder presterar.
– Vad är den perfekta upplevelsen när man ska betala online? Det är en upplevelse där alla legitima kunder, var som helst i världen, kan slutföra ett köp på bara några sekunder med sin föredragna betalningsmetod – och som kräver minimal teknisk ansträngning från ett företag för att bygga eller underhålla. Det idealet kanske inte riktigt finns ännu, men tack vare insatserna från tusentals ingenjörer på Stripe kommer vi närmare för varje dag, säger Abhinav Tiwari, ansvarig för Stripes optimerade checkout-svit.
En optimerad checkout
Med den optimerade checkout-funktionen kan företag erbjuda sina kunder en fantastisk betalningsupplevelse utan att behöva bygga den själva. Den kombinerar färdigbyggda användargränssnitt med snabbare utcheckningsalternativ, ett brett utbud av betalningsmetoder och kontroller som gör det möjligt för företag och plattformar att snabbt finjustera utcheckningsupplevelsen för sina kunder.
Nya funktioner i den optimerade checkout-sviten inkluderar:
Tillgång till mer än 100 betalningsmetoder, inklusive RevolutPay, Mobile Pay, amerikanska banköverföringar och Swish. Dessutom presenterar den optimerade checkout-sviten dynamiskt kunderna med de mest relevanta betalningsmetoderna bland mer än 40 alternativ, med hjälp av algoritmer som tränats på miljarder datapunkter. Payment Element föreslår till exempel Cartes Bancaires för Parisbor som köper varor i Japan, men Konbini för Tokyobor som köper lokalt.
Ett A/B-testverktyg som gör det möjligt för företag att noggrant identifiera de bäst presterande betalningsmetoderna i sin checkout och göra datadrivna förbättringar över tid. Creator-plattformen Thinkific fann genom ett A/B-test att erbjudandet “köp nu, betala senare” ökade det genomsnittliga ordervärdet med 36 procent. Detta är en funktion som är först i sitt slag. Stripe är den enda betalningsplattformen som erbjuder ett kodfritt A/B-testverktyg för betalningsmetoder.
Express Checkout-elementet, som gör det möjligt för användare att visa flera knappar med betalningsalternativ med ett klick (exempelvis Apple Pay, Google Pay, PayPal eller Link by Stripe) med en enda komponent. Betalningsmetoderna presenteras dynamiskt i den ordning som är mest relevant för kunden, och endast de som stöds av den enhet eller webbläsare som kunden använder visas.
Modebutiken River Island valde den optimerade checkout-sviten för att modernisera sitt fragmenterade betalningssystem och visa de mest relevanta betalningsmetoderna för kunder över hela världen. Strax efter implementeringen såg River Island en förbättring på fyra procent i sina kreditkortsauktoriseringar, och förväntar sig betydande intäktsökningar under det kommande året.
– Under de första tolv månaderna av vårt samarbete med Stripe kommer vi att öka försäljningen med miljontals kronor jämfört med tidigare, säger Emily Haddrell, digital product lead på River Island.
Nya intäktsmöjligheter
Internet är fullt av dåliga checkouts: ett stort antal köpflöden underpresterar både konsumenternas förväntningar och företagens behov. En undersökning från Stripe visade att 99 procent av de ledande e-handelssajterna gör fem eller fler grundläggande fel i sin checkout, vilket gör det svårare för kunderna att slutföra ett köp. Sextio procent av onlinekunderna säger att de kommer att avbryta en checkout som tar mer än två minuter att genomföra – den genomsnittliga checkouten tar mer än tre minuter. 85 procent av konsumenterna säger att de skulle göra samma sak om deras föredragna betalningsmetod inte erbjöds.
En undersökning från Stripe visade att företag som migrerade från en äldre Stripe-integration (Card Element) till den optimerade kassan ökade sina intäkter med 10,5 procent.
Den optimerade checkout-sviten är tillgänglig globalt och kommer att utökas med fler produkter och funktioner över tid. Företag som är intresserade av att förbättra sina betalningserbjudanden och öka sina intäkter kan läsa mer här.