Tiger Teams för marknadsföring blir allt vanligare
Hem FÖRETAGTiger Teams för marknadsföring blir allt vanligare

Tiger Teams för marknadsföring blir allt vanligare

Publicerat av: Redaktionen

Över hälften (53%) av brittiska marknadsförare använder nu Tiger Teams: snabbrörliga, tvärfunktionella grupper utformade för att kunna lösa komplexa utmaningar snabbt och effektivt.

Det enligt rapporten Optimize Everything från martech-företaget Optimizely. Rapporten baseras på en studie av 100 marknadsförare och visar vilka nya strategier marknadsföringsteam använder för att bli mer effektiva.

Konceptet med Tiger Teams utvecklades av NASA, och innebär små, specialiserade grupper av tvärfunktionella experter som snabbt samlas för att lösa kritiska och komplexa problem. På senare tid har modellen spridit sig till företag och har blivit en populär struktur bland dagens marknadsföringsteam.

Tiger Teams för marknadsföring blir allt vanligareFramväxten av Tiger Teams kommer i takt med att marknadsförare arbetar i en allt mer komplex miljö. Fyra av fem marknadsförare (81%) anser att deras ledningsgrupper numera förväntar sig större resultat från marknadsförare, trots minskade resurser. En fjärdedel (25%) säger att marknadsföringsstrategier blir allt svårare att genomföra, och över hälften (53%) efterfrågar mer enhetliga system för att förenkla arbetsflöden.

Över hälften (56%) säger att helt integrerade IT-system är viktiga för att möta växande krav, medan 32% säger att de är “helt nödvändiga”. Många förlitar sig också på AI för att effektivisera sitt arbete, och 41% anser att bättre AI-integration är deras främsta möjlighet att optimera.

– Marknadsförare står inför stora förväntningar på att leverera smartare och mer personaliserade kampanjer med färre resurser, säger Tara Corey, SVP för marknadsföring på Optimizely. Tiger Teams kan tillföra energi, fokus och snabbhet, men för att verkligen lyckas behövs även modern teknik. Genom att sammanföra innehåll, AI och experimentering i ett sömlöst arbetsflöde kan teamen skapa bättre och mer meningsfulla upplevelser i varje steg av kundresan.

Rapporten Optimize Everything uppmanar varumärken att ompröva hur de kopplar samman innehåll, experiment, AI och personalisering. I takt med att tekniklösningar blir mer integrerade och team arbetar tvärfunktionellt, är marknadsförare bättre positionerade att skapa mer effektiva digitala upplevelser.

För att lära dig mer om Optimizely One-plattformen och dess AI-erbjudanden, besök: https://www.optimizely.com/ai/

 

 

About Optimizely

Optimizely is on a mission to make the lives of marketers better with Optimizely One, the world’s first operating system for marketing teams. Optimizely One combines industry-leading solutions across content management, content marketing, experimentation, commerce and personalization, powering every stage of the marketing lifecycle through a single, AI-accelerated workflow. With the flexibility of a fully composable platform, Optimizely is proudly helping global brands like Salesforce, Zoom and Toyota create content with speed, launch experiments with confidence, and deliver experiences of the highest quality. Learn more at optimizely.com.

Optimizely, Optimizely One, and NetSpring are the trademarks of Optimizely North America Inc., and are registered (or registrations are pending) in the US, EU, UK and other countries. All third-party trademarks cited are the property of their respective owners and are used only for reference purposes. 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy