CRMK (CRM-Konsulterna) har uppnått ytterligare en specialisering i sitt partnerskap med Microsoft, ”Specialist in Service”.
Sedan tidigare innehar bolaget partnerstatus inom både ”Business Applications” och ”Digital & App Innovation” samt specialistkompetens inom ”Sales” och ”Low Code Application Development”.
— Vi avslutar året starkt som partner till Microsoft genom att uppnå specialisering i Service, vår tredje sammanlagt. Det här är ett kvitto på att vi både har bredden och den fördjupade förståelsen för hela Dynamics 365 CE och Power Platform. Det är förutom en viktig del i vår relation med Microsoft, betydande för hur vi kan utveckla våra kunder och erbjuda dem de bästa lösningarna, säger Kathrine Hogseth, CEO på CRMK.
Teknisk kompetens och kundnytta

Denise Norenius och Kathrine Hogseth med CRMKs tredje specialisering
Microsoft Solution Partner status och specialiseringar är ett sätt för Microsoft att upprätthålla kvaliteten hos sina partners, och kraven är höga. Där allt från teknisk kompetens och certifieringar till implementeringar och licenser vägs in för att uppnå en specialisering. Det handlar också om kontinuerlig rådgivning och att utveckla kunderna för att hjälpa dem att få full effekt av sin investering.
— Vi lägger mycket kraft på att ständigt vara uppdaterade på plattformen, vilket gör att vi kan ge våra kunder de bästa rekommendationerna. Alla våra konsulter är experter på plattformen och certifierar sig regelbundet enligt Microsofts program. Vi har nu sju MVP:er (Most Valuable Professional) inom Business Applications, där Kristine Risberg är den främsta experten i Sverige på Dynamics 365 Customer Service och Contact Center, säger Denise Norenius, COO och teamchef på CRMK.
Varje fredag har CRMK vigt för kompetensutveckling och fördjupning inom det senaste på plattformen. Det kan vara allt från ”Deep Dives till Hackaton” där kunskap delas mellan kollegorna. Det gör att hela företaget håller sig uppdaterade och vet vad som händer i Microsofts ekossystem.
Ny specialisering skapar nya möjligheter
Att uppnå en specialisering är inte bara en utmärkelse som lyfts fram en gång om året. Det är ett ständigt pågående kvalitetsarbete där kunderna är de slutgiltiga vinnarna. Och fördelarna är många.
— Varje dag arbetar vi för att lösa våra kunders utmaningar genom att skapa användarvänliga och hållbara lösningar. Tack vare vår relation med Microsoft har vi alltid tillgång till den senaste informationen om plattformen och möjlighet att påverka utvecklingen genom att lyfta våra kunders behov. Partnerskapet med dess specialiseringar håller oss på tårna och gör dessutom att Microsofts satsningar direkt kan omsättas i kundnytta. Det är ett partnerskap i flera nivåer, avslutar Kathrine Hogseth.
Med den tredje specialisering befäster CRMK sin position som en av de ledande experterna inom Dynamics 365 CE och Power Platform i Sverige – och vi ser fram emot att hjälpa våra kunder framåt med deras utveckling.








