Zimpler lanserar två nya tjänster för ökad konvertering
Hem SÄKERHET Zimpler lanserar två nya tjänster för ökad konvertering

Zimpler lanserar två nya tjänster för ökad konvertering

Publicerat av: Redaktionen

Fintech-bolaget Zimpler skalar upp och lanserar nu två nya tjänster för att ytterligare öka konverteringsgraden och säkerheten för sina kunder.

Zimpler lanserar två nya tjänster för ökad konvertering

Sedan tidigare har de erbjudit Instant Payouts, direktbetalningar från företag till kunder.

Nu lanseras tjänsten Corporate Payouts som gör det möjligt för företag att göra direkta och säkra betalningar sinsemellan. Tillsammans med den nya kontoinformationstjänsten, AIS (Account Information service), kompletterar den Zimplers erbjudande.

– Vi har märkt av en stor efterfrågan på allt smidigare bankbetalningar såväl som bättre API:er och högre säkerhet från mer eller mindre alla branscher. Samtidigt har det kommit allt fler aktörer, till viss del beror det troligtvis på pandemin – allt har snabbats på, vilket också innebär att vi behöver kunna erbjuda allt bättre och säkrare lösningar för våra kunder och deras behov, säger Johan Strand, CFO på Zimpler.

AIS skapar bättre och säkrare flöde och tar bort risken för manuella fel. Det gör också att personen bakom betalningen identifieras, något som ökar säkerheten för samtliga och som även ökar konverteringsgraden då det innebär mindre omständigheter för alla parter. Zimplers nya produkt släpps som en fristående tjänst, vilket gör att den kan användas tillsammans med samtliga leverantörer på marknaden:

– Vår nya AIS-tjänst fungerar bäst tillsammans med vår plattform då den har samma integration och samma API:er, men den går att använda även tillsammans med andra leverantörer. Detta är ett medvetet val vi gjort då vi inte vill bidra till någon inlåsningseffekt och vill att kunden ska få möjlighet att välja den leverantör som passar dennes behov bäst, säger Johan Strand.

Corporate Payouts ger möjlighet till direkta betalningar mellan företag. Lanseringen av tjänsten är ett direkt svar på en efterfrågan som ökat snabbt under pandemin i takt med att allt fler företag stärker sin digitala närvaro:

– Tidigare har man behövt vänta 1–3 bankdagar på att en överföring ska gå igenom, vilket är relativt långt då tid för många verkligen är pengar – idag mer än någonsin. Genom att kunna erbjuda direkta och säkra, verifierade utbetalningar hoppas vi på att kunna fortsätta skapa mervärde och underlätta för våra kunder, säger Johan Strand.

Relaterade Artiklar