Hem FASTIGHETER Tradition och teknologi möts för att få svenskar att kommunicera bättre

Tradition och teknologi möts för att få svenskar att kommunicera bättre

Publicerat av: Redaktionen

Idag offentliggör Bostadsrätterna och Boappa det samarbete som varit under utveckling en större del av vintern.

Tradition och teknologi möts för att få svenskar att kommunicera bättre 2

Mats He, Boappa och Karin Foors, Bostadsrätterna

“Det känns helt fantastiskt och vi har jobbat hårt för att få alla bitar på plats”, säger Boappas grundare Mats He. Bostadsrätternas anor i kombination med Boappas digitala lösning ska inte bara innebära nöjdare användare och medlemmar. Samarbetet bidrar till en positiv samhällsförändring där kommunikation står i centrum och där långa ledtider kortas ned.

Nästa år har Bostadsrätterna 100-års jubileum och för bara en månad sedan firade Boappa fem år i branschen. Även om det är mycket som skiljer verksamheterna åt har de en sak gemensamt – viljan att göra boendet till en central och positiv del av vardagen. “Vi har länge velat digitalisera oss mer och velat erbjuda våra medlemmar ett smidigare sätt att kommunicera inom föreningen. Samarbetet med Boappa känns därför helt rätt och vi ser mycket fram emot detta”, beskriver Karin Foors.

Rådgivning integrerat i appen

Samarbetet innebär att alla Bostadsrätternas ca 8500 medlemsföreningar får tillgång till Boappa utan någon kostnad. Dessutom får de en uppstartshjälp till ett värde av 3.000 kronor, en specialutformning av innehållet samt en specialanpassad mall för dokumenthantering som kommer att gynna styrelsen.

I appen har Boappa integrerat rådgivningen samt viss information som Bostadsrätternas medlemmar i vanliga fall bara kan nå via webbplatsen.“ På detta sätt kommer ledtider kortas ned och kommunikationen underlättas, mobilen har alla alltid med sig.” beskriver Mats He.

Boappa, som idag är Sveriges mest använda boendeapp, har senaste året vuxit sig stark och slog i april rekordet med över 1 miljon månatliga sidvisningar. Appens styrka ligger i det enkla och användarvänliga gränssnittet, medan tjänsten som helhet bidragit till att grannar blivit mer engagerade och fått ett ökat intresse för styrelsefrågor. Genom appen kan boende även få rekommendationer och erbjudanden om produkter och tjänster kopplade till hemmet och bostaden. Boappas akilleshäl har varit avsaknaden av vägledning och utbildning inom bostadsrättsfrågor, just det som är Bostadsrätternas främsta styrka. Samarbetet med Bostadsrätterna medför att Boappa kan bli den bästa kommunikationslösningen för alla bostadsrättsföreningar.

Relaterade Artiklar