Tillgänglighet och digitala personliga möten i fokus när DBT lanserar ny tech-plattform

Sedan DBT grundades 2017 har bolaget haft ett tydligt mål om att bli en ledande finansieringspartner för Sveriges växande företag.

Tillgänglighet och digitala personliga möten i fokus när DBT lanserar ny tech-plattform 1
Alexis Kopylov, VD för DBT

Den stora kundutmaningen idag inom finanssektorn är att vara både digital och personligt nära kunden. Företagskunder söker personlig dialog och tillgänglighet hos sin finansieringspartner*, vilket DBT nu möter upp med sin nya digitala plattform.

”Nu kan företag direkt på DBT.se söka finansiering och boka in online-möten med erfarna finansieringsexperter. Den personen följer sedan med hela processen från första mötet ända till lånet är återbetalt. Företagets finansiella information och annan relevant data samlas i vår digitala plattform som även integreras med företagets bokföringssystem, så vi i realtid kan följa företagets finansiella utveckling under hela låneperioden”, säger Alexis Kopylov, VD för DBT.

För DBT handlar företagsfinansiering om trovärdighet, goda relationer och hög kreditkvalitet. Personlig kommunikation med professionella och kompetenta rådgivare som förstår företagarnas situation är nyckeln.

Samtidigt är det viktigt att ha järnkoll på riskerna och få tidiga indikationer omföretagets verksamhet inte mår bra. Som en del ingår verktyget ”DBT Business Wellness” som syftar till att i realtid kunna följa kundernas tillväxt och finansiella resultat.

Tillgänglighet och digitala personliga möten i fokus när DBT lanserar ny tech-plattform 2
Annika Vangstad, CMO på DBT

”Nya DBT.se med uppdaterad varumärkesprofil och helt ny design möjliggör en automatiserad prospektbearbetning och en enkel digital ansökningsprocess med online mötesbokning för tillväxtföretag i behov av finansiering. Vi har genom noggranna användartester säkrat att vi kan erbjuda företagen en unik kundupplevelse.”, säger Annika Vangstad, CMO på DBT.

Varumärkesbyrån Kurppa Hosk har tillsammans med Curamando och Conversionista, alla delar av konsultgruppen ARC, hjälpt DBT att ta fram den digitala kundupplevelsen med design, innehåll, UX och struktur för nya DBT.se. Själva implementeringen och genomförandet av nya plattformen står byrån Digital Fans för. Utöver den digitala kundupplevelsen möjliggörs även ett datadrivet arbetssätt för trafikanskaffning, konvertering och mätbarhet. Framåt kommer plattformen, kundresan och dess tillhörande smarta data-drivna automatiseringar vidareutvecklas för att fortsätta ligga i teknisk framkant, där Digital Fans fortsätter stötta DBT.

”Varumärken och produkter är inte starkare än upplevelsen de ger sina kunder. Vi fick möjligheten att jobba med DBT för att skapa en helhetsupplevelse för deras kunder. Den digitala upplevelsen blir en möjliggörare för och en förlängning av DBT:s personliga bemötande”, säger Måns Jacobsson Hosk, VD på Kurppa Hosk.

Under året har DBT ägnat stort fokus för att bygga den nya plattformen då efterfrågan av finansiering från små och medelstora företag fortsatt är stor.

”Den nya plattformen vi har implementerat sätter en helt ny standard för finansindustrin. Den allra senaste tekniken är på sin plats för att driva maximalt värde till både DBT själva samt, ännu viktigare, gentemot deras kunder. Plattformen är ett fullfjärdrat martech och salestech system som framtidssäkrar deras affärer, möjliggör ett proaktivt data-drivet tillvägagångssätt samt effektiviserar DBTs dagliga arbete väsentligt.” Säger Johan Matsgård, medgrundare och VD på Digital Fans.

Logotyp och grafisk profil har sedan tidigare tagits fram av byrån Tomorro. Bilder står fotografen Rickard Liljero Eriksson för.