The Lobby vinner pris för bästa nordiska innovation 2019

The Lobby, AMF Fastigheters testplattform för framtidens handel, kammade igår hem priset Best Nordic innovation 2019 på NCSC Nordic Awards som gick av stapeln på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Delar av The Lobby-teamet

I juryns motivering beskrivs The Lobby som en möjlig game-changer för branschen.

NCSC Awards är Nordic Council of Shopping Centers tävling som arrangeras årligen i syfte att stödja retailbranschens utveckling. I oktober i fjol vann The Lobby Best innovation i NCSC Awards och gick som svenskt bidrag vidare till den nordiska tävlingen.

– Det är med glädje och stolthet som vi tar emot priset för Best Nordic innovation 2019! Allt sedan vi började skissa på The Lobby har vårt mål varit att skapa en plats där innovation och experimentlusta står i centrum. Att The Lobby nu ses som nordens bästa innovation är ett kvitto på att vi tillsammans med våra modiga hyresgäster och samarbetspartners har lyckats skapa en plats där morgondagens handelslösningar kan ta form, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef AMF Fastigheter.

Juryns motivering löd: Innovation föds ur fokus, disciplin och tålamod. I dessa dagar är alla fokuserade på att klämma ut varje droppe av personlig produktivitet och självförbättring ur sig själva. Det tar dem bara längre bort från innovation. Det är fokus på den stora bilden som driver oss framåt och gör att man kommer fram till unika lösningar på svåra utmaningar. I en tid då förändring är den enda konstanten kan det här djärva nya konceptet bli en game-changer för branschen.

Med The Lobby har AMF Fastigheter skapat en testplattform för framtidens handel. Syftet är att få insikter om, och förbereda sig inför framtiden. Kunskapen och erfarenheten som genereras här ska komma AMF Fastigheters övriga handelsplatser till gagn. I The Lobby kan nyfikna konsumenter ta del av de senaste nyheterna inom mode, skönhet och livsstil och delta i ett stort utbud av varumärkesaktiveringar så som produktlanseringar, inspirationsföreläsningar, meet the designer-event, modevisningar eller yogapass. Innehållet i The Lobby skiftar över tid men utbudet av nyheter, aktiviteter och event är konstant.

Utöver kategorin Best Innovation korade NCSC Nordic Awards även vinnare i kategorierna Best Marketing Campaign, Best Retail Concept och Best Shopping Center.