Hem LIVSSTIL SkiStar ser rekordintresse inför jul och nyår i Sälen

SkiStar ser rekordintresse inför jul och nyår i Sälen

Publicerat av: Redaktionen

Inför årets jul- och nyårsveckor ser SkiStar Sälen en ökning av bokningsläget med hela 33% i jämförelse med föregående år.

SkiStar ser rekordintresse inför jul och nyår i Sälen 3Svemester-trenden är fortsätt stark och årets jul- och nyårsperiod är särskilt gynnsam i år: en extra vecka i kalendern gör att sex dagars ledighet kan ge upp till 16 dagars sammanhängande semester. Det gör att fler än någonsin värdesätter skidåkning och att tillbringa tid utomhus samtidigt som SkiStar satsar på flera digitala lösningar för att skapa en trygg och smidig vistelse för gästerna.

I Sälenfjällen, Norra Europas största skidanläggning, där SkiStar startade sin verksamhet i Lindvallen för 45 år sedan är intresset mycket stort inför jul och nyår.

– På SkiStar ser vi ett stort intresse för skidsemester hos oss i Sälen där bokningsläget inför jul och nyår ligger på hela + 33% jämfört med samma period föregående år. Många förbokar även våra uppskattade produkter som SkiPass, skidskola och skidutrustning. Det visar ett tydligt ökat intresse för julfirande i fjällen där många vill tillbringa tid i skidbacken med välmående och hälsa i fokus, säger Stefan Sjöstrand, vd för SkiStar.

Smarta digitala lösningar skapar trygghet och enkelhet

Inför vintersäsongen har SkiStar utvecklat flera digitala lösningar för att göra det smidigare för gästen men också för att på ett tryggt och säkert sätt undvika smittspridning kopplat till Covid 19. Gästerna får bland annat möjlighet att ladda sitt SkiPass i SkiStars app ända fram till man kliver på liften, digital incheckning införs för ett stort antal boenden samt mobila nycklar för cirka 500 stugor och lägenheter. Dessutom finns möjlighet till hemkörning av skidhyra till gäster i Sälen.

– Vi månar om våra gästers och personals hälsa och trygghet och denna säsong blir det extra viktigt med tanke på Corona-situationen. Därför känns det väldigt bra att vi i år kan satsa mer på digitala lösningar som kan minska köbildning och göra det smidigare för alla. På så sätt vill vi att våra gäster ska kunna fokusera på att njuta av skidåkningen, avslutar Stefan Sjöstrand.

Vid den senaste delårsrapporten från SkiStar i juni låg bokningsläget totalt på en ökning med +1% jämfört med tidigare år under samma period (sep 2019-maj 2020). En uppdaterad siffra för samtliga destinationer kommer att kommuniceras i samband med SkiStars nästa delårsrapport och bokslutskommuniké den 1 oktober.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>